مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: ۱۳۵ روستای استان فاقد لوله‌کشی و هر گونه خطوط و تجهیزات آب و فاضلاب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیق محمدزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: برای این ۵۳۶ روستای کردستان، کنتور آب نصب نشده است و از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی برخوردار نیستند.

او با بیان اینکه یک هزار و ۵۴۲ روستا دارای لوله‌کشی و تاسیسات آب است، افزود: ۱۳۵ روستای استان نیز فاقد لوله‌کشی و هر گونه خطوط و تجهیزات آب و فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان بیان کرد: شاخص بهره‌مندی روستا‌های استان از آب شرب ۶۴،۸ درصد بوده در حالیکه این رقم در کشور ۷۵ درصد است.

محمدزاده به برنامه‌ریزی برای تامین آب پایدار ۸۰۲ روستا در استان اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰۹ پروژه نیمه‌تمام در زمینه آبرسانی روستایی در دست اجرا است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم تکمیل شود.

او با بیان اینکه به ۹۳ روستای استان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برنامه این است که از طریق سد‌ها و سامانه‌های انتقال آب، برای تامین آب شرب دائمی روستا‌های دارای کمبود آب اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: ۱۰۰ روستای نزدیک به ۱۶ کاسه سد در استان وجود دارد که یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای دفع فاضلاب بهداشتی این روستا‌ها نیاز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.