مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: کیفیت آب شرب سنندج بسیار بهتر شده است و با ارتقای تصفیه خانه در سنوات آینده دیگر شاهد این میزان از کاهش کیفیت آن نباشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور درنشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در خصوص نامناسب بودن کیفیت آب شرب سنندج، گفت: موضوع تغییر کیفیت آب شرب مناطقی که از آب سطحی استفاده می‌کنند رویه‌ای متعارف است.

اوافزود: در اکثر سد‌ها در ۲ نوبت در سال که تغییرات دمایی ایجاد می‌شود شاهد تغییر کیفیت آب خواهیم بود.

جانبازبا اشاره به وجود پدیده لایه‌بندی در آب، اضافه کرد: تغییر دما باعث تغییر دانسیته آب می‌شود و آب از لایه‌های پایینی به بالایی حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اکثر سد‌های طراحی شده در کشور برای مصرف کشاروزی بوده است، یادآورشد: برای رفع این مشکل پیش آمده در دنیا تغذیه‌گرایی به سد را کاهش می‌دهند.

جانبازخاطر نشان کرد: ارتقای تصفیه خانه سنندج از جمله برنامه‌های کوتاه مدت ما است.

او اضافه کرد: طرح میان مدتی هم تهیه شده که سه تا چهار سال زمان برای اجرای آن در نظر گفته شده است انتقال آب از سد آزادبه طور مستقیم به تصفیه خانه سنندج است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: کیفیت آب شرب سنندج بسیار بهتر شده است و با ارتقای تصفیه خانه در سنوات آینده دیگر شاهد این میزان از کاهش کیفیت آن نباشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.