امروز با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولین استانی 2 تصفیه خانه فاضلاب شهری در بیجار و حسن آباد یاسوکند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، وزیر نیرو همراه با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صبح سه‌شنبه به صورت زمینی از طریق زنجان وارد بیجار شد و در اولین مرحله از سفر یک روزه خود به استان کردستان، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر‌های بیجار و حسن آباد یاسوکند را در قالب طرح «هر هفته - الف - ب - ایران» با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: این تصفیه‌خانه شامل شبکه جمع‌آوری، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه با سیستم هوادهی گسترده با حذف نیتروژن به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین محمدی اضافه کرد: این تصفیه‌خانه ظرفیت تصفیه ۹ هزار و ۷۶۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را دارد و برای احداث آن ۲۰۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر معادل ۹۵ درصد جمعیت شهر بیجار زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند، یادآور شد: این طرح در افق ۱۴۰۰ جمعیت ۶۱ هزار نفری شهر بیجار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل آبفای شهری کردستان افزود: حدود ۹۶ درصد جمعیت این استان در ۱۱ شهر از طرح تاسیسات فاضلاب با ظرفیت ۲۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برخوردار هستند و ۲۰۰ میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است.

محمدی تاکید کرد: با افتتاح ۲ تصفیه‌خانه بیحار و حسن آباد یاسوکند، میزان بهره‌مندی از تصفیه فاضلاب از ۶۹ درصد جمعیت کنونی به ۷۷ درصد افزایش می‌یابد که بالاترین درصد در سطح کشور و ۲، ۵ برابر میانگین کشوری است ضمن اینکه تا پایان امسال ۲ تصفیه‌خانه فاصلاب دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.