نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آب سد آزاد وارد تصفیه خانه سنندج شود تا از آلودگی مسیر سد قشلاق مصون بماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سیداحسن علوی در آیین بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد آزاد به ۴۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان گفت: انتظار داریم آب سد آزاد مسنقیم وارد تصفیه خانه سنندج شود تا از آلودگی‌های مسیر سد قشلاق مصون بماند چرا که آب سد آزاد از سلامت بالایی برخوردار است.

او بر لزوم ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تاکید کرد و افزود: باید تجهیزات و مسائل مربوط به گندزدایی با امکانات بهتری در این تصفیه‌خانه نصب شود تا شاهد نارضایتی مردم این شهر بخاطر آب شرب نباشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افتتاح ایستگاه پمپاژ سد آزاد را کاری ارزشمند دانست و یادآور شد: این کار ۳۰ سال پیش در استان‌های دیگر انجام شده، اما در کردستان به دلیل مشکلات امنیتی و سیاسی به تاخیر افتاد.

علوی بر لزوم نگاه ویژه وزارت نیرو به کردستان تاکید کرد و گفت: چند سال پیش سد سیازاخ با ۷۰ درصد پیشرفت افتتاح شد که اشتباه بزرگی بود اکنون پیمانکاران ۹۰۰ میلیارد ریال طلب دارند که امیدواریم این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.