نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی از سرنگون کردن یک فروند پهپاد متعلق به ارتش ترکیه بر فراز آسمان نزدیک طرابلس در لیبی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر، موسوم به ارتش ملی لیبی از سرنگون کردن یک فروند پهپاد متعلق به ارتش ترکیه بر فراز آسمان منطقه «عین زاره» نزدیک طرابلس در لیبی خبر دادند.

دو روز پیش نیز فرمانده نیروی دریایی خلیفه حفتر طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آلفا تی‌وی، برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خط و نشان کشید و تاکید کرد که کشتی‌های ترکیه‌ای را که در آب‌های سرزمینی لیبی ظاهر شوند، غرق می‌کند.

او خاطرنشان کرده بود که دستور غرق هر کشتی‌ای که پرچم ترکیه را داشته باشد و به منطقه وارد شود، داده است.

گفتنی است تشکیلات تحت امر حفتر در شرق لیبی قرار دارد و درصدد کنار زدن فائز سراج، رئیس جمهور قانونی این کشور است تا به صدر قدرت در لیبی برسد. سازمان ملل متحد، دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج را به رسمیت می‌شناسد.

نیرو‌های تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» از حدود هشت ماه پیش حملات خود به طرابلس، پایتخت لیبی را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند. خلیفه حفتر در چتر حمایتی مالی و تسلیحاتی امارات و عربستان قرار دارد. ترامپ هم چندی پیش در مکالمه کوتاه تلفنی در جریان آخرین پیشروی‌های ارتش ملی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار