مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند حمایت جدی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هستیم، گفت : انتظار داریم در تولید محتوای برنامه‌ها بیشتر از کتابخوانی و کتابخانه‌ها استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی با نیرو‌هایی کارآزموده و متخصص و با رسالت توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در جامعه در حال تلاش است و کتابداران سربازان فرهنگی جامعه هستند.

او از همکاری‌های صدا و سیما در طول سال و به ویژه در اطلاع‌رسانی هفته کتاب و کتابخوانی و جشنواره‌های کتابخوانی قدردانی کرد.

او خواستار افزایش همکاری‌های متقابل فرهنگی و رسانه‌ای بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به وضعیت کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰۵ باب کتابخانه عمومی دارد که یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در آن‌ها موجود است.

حسنی‌خونسار افزود: اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و در سال ۹۷ در مجموع ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت رفته است.

مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه گفت: عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در راستای رسالت کاری خود و توسعه فرهنگ مطالعه مفید بسیار مطلوب است و جای تقدیر دارد.

افشین امیری افزود: باید در تولید محتوای برنامه‌های سیما موضوع کتابخوانی کودکان و نوجوانان و تلاش برای جذب حداکثری آن‌ها صورت گیرد و جذابیت مطالعه کردن باید در رسانه‌ها به تصویر کشیده شود.

او در راستای اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه عمومی گفت: مجموعه صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در تمامی بخش‌های خود آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی است و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.