با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و جمعی از مسئولین نهمین سیل بند حوضه بند مملکت افتتاح و دهمین سیل بند این منطقه نیز کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمصطفی آیت الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان صبح امروز در حاشیه افتتاح سیل‌بند واقع در روستای ده بالا شهر کرمان گفت: برای مصون سازی شرق شهر کرمان از هجوم سیلاب ۴۵ بند با برآورد هزینه ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

آیت الهی موسوی با بیان این مطلب که این بند‌ها براساس مطالعات دقیق طراحی شده اند، تصریح کرد: با کمک بخش خصوصی طرح‌های حفاظتی برای جنوب و جنوب غرب شهر کرمان در دست مطالعه داریم تا نگرانی ما از این قسمت شهر با اجرای این طرح‌ها نیز برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: تا کنون ۹ بند از ۴۵ بند پیش بینی شده برای حفاظت شهر کرمان به بهره برداری رسیده است که اعتبارات آن‌ها از محل منابع ملی به میزان ۱۰ میلیارد تومان تامین شده است.

همچنین بند ملات سیمانی زیر حوضه بند مملکت واقع در روستای ده بالای شهر کرمان به همت معاون امور عمرانی استاندار کرمان افتتاح شد.

این بند اولین بند از ۳ بند طراحی شده در منطقه ده بالا است که حجم مخزن آن ۲۹ هزار و ۸۰۰ مترمکعب و حجم عملیات آن ۳ هزار و ۸۰۰ مترمکعب با اعتبار ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

 کلنگ دومین بند سنگ سیمانی منطقه ده بالای شهر کرمان نیز با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط معاون عمرانی استاندار کرمان به زمین زده شد.

حجم عملیات این پروژه ۴ هزار و ۳۸۰ مترمکعب و حجم مخزن آن ۲۶ هزار و ۷۷۰ متر مکعب خواهد بود.

انتهای پیام/ی

ایجاد سیل بند در اطراف شهر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار