فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از حضور فعال سپاه بنا به وظیفه برای حفاظت از انقلاب در همه عرصه‌ها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست خبری که با موضوع سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گزارش عملکرد سپاه ثارالله در سیل استان خوزستان در مهمانسرای ثارالله برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، تاسیس سپاه و قدردانی از اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار و اطلاعات مختلف، گفت: از لطف مردم سراسر استان کرمان به خاطر راهپیمایی در حمایت از سپاه در برابر اظهارات رئیس جمهور امریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه، قدردانی می‌کنم.

وی به تشکیل سپاه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام (ره) برخی از مجموعه ها، ساختار و تشکیلات قبل از انقلاب را حفظ و بعد از آن نیاز‌های انقلاب مثل شکل گیری بسیج مستصعفین و جهاد سازندگی و ... را ابداع کردند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه اعتقاد امام (ره) نسبت به تاریخ معاصر این بود که اگر مجموعه‌ای حافظ و نگهدار نداشته باشد، مشکل ساز می‌شود، بیان داشت: نگاه حکیمانه و بلند امام (ره) نسبت به آینده انقلاب بود و می‌دانست در آینده، انقلاب را چه چیز تهدید می‌کند؛ بنابراین به تشکیل سپاه و بسیج فرمان دادند.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب، سپاه در همه عرصه‌ها نقش آفرین بوده است، گفت: نقش سپاه به نگاه نافذ امام (ره) و به آن جمله امام که؛ اگر سپاه نبود کشور نبود، بر می‌گردد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: خباثت و کینه آمریکا و صهیونیست  نسبت به سپاه، نتیجه این است که سپاه در این ۴۰ سال توانسته است تکلیف و وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد.

وی افزود: در واقع آمریکا و صهیونیست با اسلام، ولایت فقیه و مردم مخالفند و تبلور تجلی آن را در سپاه می‌بینند و به دنبال تخریب سپاه هستند و سپاه هراسی و بسیج هراسی دستور همه رسانه‌های خارجی است.

سردار ابوحمزه به ضربات شکننده در لبنان؛ فلسطین و نقش کلیدی سپاه که با تدابیر مقام معظم رهبری انجام شد، اشاره کرد و بیان داشت: سپاه خادم مردم، بازوی ولایت فقیه و در خدمت نظام، اسلام و تدابیر امام (ره) است.

وی نقش سپاه را برگرفته از قانون اساسی دانست و افزود: در قانون اساسی نقس سپاه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاورد‌های انقلاب به هر شکل و نوعیدر همه زمینه هاست.

سردار ابوحمزه یکی از صحنه‌هایی را که سپاه به دستور رهبری وارد شد، کمک به مردم سیل زده بود، گفت: برای گلستان، مردم از همان روز اول در پایگاه‌ها و رده‌های بسیج کمک‌ها را جمع آوری و به مناطق گلستان اعزام کردند.

وی از اعزام ۱۰۰ نفر از گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی به مردم لرستان و پل دختر سخن گفت.

سردار ابوحمزه گفت: بعد از سیل خوزستان تدبیر فرمانده کل سپاه این بود که ۸ شهرستان را بین سپاه‌های استانی تقسیم کنند و حمیدیه به سپاه ثارالله استان کرمان واگذار شد.

وی با بیان اینکه بعد از سیل در شهرستان حمیدیه این شهرستان تخلیه شد، گفت: سپاه کرمان از ۱۸ فروردین به منطقه اعزام شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه روحیه‌ای که در جوانان زمان جنگ دیده بودیم در جوان‌های حمیدیه دیدیم، افزود: در چند روز اول تلاش بر این بود که از ورود آب به شهر جلو گیری شود و مجموعه ۴ کیلومتر را با سیل بند با کمک جوان‌ها و گروه‌های جهادی بستیم.

وی بیان داشت: کار اولی که انجام شد این بود که شهر حفظ شود و ۲۴ یا ۲۵روستا دچار آبگرفتگی نشود، آب ۱۱ روستا تخلیه شد و الآن در ۴ روستا، حدود یک متر آب رودخانه وجود دارد که باید تخلیه شود.

سردار ابوحمزه به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: اعزام بالغ بر ۳۰ کامیون اقلام از استان همانند پتو، سرویس بهداشتی و غیره؛ اعزام ۵۰ دستگاه سبک و سنگین به شهرستان برای رفع نیازمندی‌های پشت سیل بند و حفظ شهرستان؛ اعزام دو موکب از کرمان و طبخ روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم، کمک در تجهیز بعضی اقلام و امکانات از جمله امکانات فرهنگی و ورزشی، اعطای مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وجه نقد که از طریق سپاه از مردم جمع آوری شده بود از جمله اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان بود. 

وی با بیان اینکه الآن شهر حمیدیه حالت عادی دارد، گفت: در بین ۸ استان، تنها نماینده، ولی فقیه و همه مسئولان استان کرمان بودند که به حمیدیه آمدند و این جای قدردانی دارد.

سردار ابوحمزه افزود: همه امکانات را از کرمان اعزام کردیم و نقش کرمانی‌ها در تاریخ حمیدیه باقی ماند.

وی به همکاری خوب هلال احمر، سپاه، بسیج و فرمانداری نیز اشاره کرد و گفت: کار‌های اساسی که بعد از این باید انجام شود این است که مردم این مناطق مستقر بشوند، اقلام و امکانات زندگی برای آن‌ها مهیا شود، و مرمت برخی از خانه‌ها صورت گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از همایش ملی رسانه‌های نوین در شکل دهی نهاد‌های اجتماعی استان کرمان به همت بسیج اساتید، بسیج رسانه و مرکز فضای مجازی خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات، رییس فضای مجازی بسیج، ۴۰ رسانه جبهه مقاومت و بین الملل، ۳۰ نفر پژوهشگر، پروفسور فرهنگی پدر علم رسانه و اهالی رسانه از جمله مدعوین در این مراسم هستند.
انتهای پیام/ی

سفر وزیر ارتباطات به کرمان

برچسب ها: سپاه ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار