رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به تدوین و بازنگری سند اشتغال روستایی استان گفت: سند اشتغال استان تا ۱۵ روز دیگر باید ویرایش و آماده شود.

بازنگری سند اشتغال استان تا 15 روز دیگربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در دومین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان به دستگاه هایاجرایی استان ، فرصتی یک ماهه داده شد تا با همکاری بانک های عامل برای جذب منابع مالی اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این کارگروه گفت: منابع ملی 7 دستگاه اجرایی با ارائه گزارش از مدیران در جلسه بررسی شد که تاکنون به پارک علم و فناوری و فرهنگ ارشاد مبلغ تسهیلاتی ابلاغ نشده و در حوزه صنعت ، کشاورزی و میراث فرهنگی کار خوب پیش رفته است.

پورعیسی با اشاره به تدوین و بازنگری سند اشتغال روستایی استان هم گفت : سند اشتغال استان تا 15 روز دیگر باید ویرایش و آماده شود.

او افزود: اجرای پروژه های بزرگ همچون شتر، مسکن محرومان و تخصیص مناسب از پروژه های سفرآقای نوبخت موجب شده گردش مالی خوبی ایجاد شود و انتظار داریم با تداوم این روند شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

پور عیسی با بیان اینکه روند فضای کسب و کار در استان رو به بهبود است گفت: شاخص نرخ بیکاری ما در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته و نرخ اشتغال ناقص ما 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت : تدوین سند توسعه اشتغال باید با نظر کارشناسان و مدیران به پایان برسد و این سند نقشه راهی برای تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال بیشتر در استان است.

عابدی افزود: بعد از اتمام طرح، اشتغال 8 هزار روستایی محقق خواهد شد و برای رسیدن به این هدف و دریافت درست تسهیلات باید اداره کار با هماهنگی امور اقتصادی استان و زیر نظر استاندار بر این امر نظارت داشته باشند.

او  با تاکید بر مباحث مرتبط با اشتغال روستاییان و اهمیت بومی سازی سند اشتغال گفت: تمام موضوعات این سند باید نظیر کشت گلخانه ای و تبدیل استان به قطب پرورش شتر در کشور، بومی سازی شود و اشتغال بخش های دانشگاهی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام / ط آ

فرصت یک ماهه دستگاه های اجرایی استان برای جذب منابع مالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار