نماینده قاین و زیرکوه در مجلس از نبود تمرکز بر کاهش نرخ تورم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،   فلاحتی نماینده قاین و زیرکوه در مجلس گفت: مسولین استانی نماینده عالی وزارتخانه هایشان هستند و باید ورود جدی تری در قضایای تورم در استان داشته باشند، اما متأسفانه در بعضی از مواقع می‌ببینیم که تمرکز بر روی این مسائل نیست.

فلاحتی افزود: به همین دلیل خراسان جنوبی علاوه بر مسائل بودجه‌ای همچنین به لحاظ کاهش نرخ تورم جز استان‌های اخر در کشور است.

طبق آمار منتشر شده در مرکز آمار ایران خراسان جنوبی در پایان تابستان دومین استان کشور از لحاظ نرخ بالای تورم است.

براساس گزارش‌های مرکز آمار، تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ۹۸ خراسان جنوبی با تورم ۵۰.۳ درصد رتبه دوم را در کشور داراست و کمترین شاخص تورم مربوط به استان قم با ۳۶.۳ درصد است.

این عدد یعنی خانوار‌های ساکن در خراسان جنوبی به طور متوسط ۷.۶ درصد بیشتر از میانگین کل کشور برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده اند.

در مرداد هم خراسان جنوبی با ۴۹.۳ درصد رتبه دوم، در تیرماه با ۴۶.۸ درصد رتبه سوم، در خردادماه با ۴۳.۱ درصد رتبه چهارم و در اردیبهشت و فروردین ماه به ترتیب با ۳۹.۱ و ۳۴.۵ درصد رتبه ششم بیشترین تورم را در میان استان‌های کشور داشته است.

فلاحتی نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دو سالی است که نرخ تورم در سطح کشور بالا است و مردم افزایش نرخ‌ها را به خوبی احساس میکنند و معیشت شان دچار مشکل شده است.

او با اشاره به افزایش نرخ تورم در استان گفت: سرمایه گذاری پایین و نبود توسعه در زیرساخت‌های هوایی، زمینی و راه آهن نسبت به سایر استان‌ها، از مهم‌ترین دلایل افزایش نرخ تورم در این منطقه است.

فلاحتی معتقد است: به دلیل اینکه کنترل تورم وابسته به متغییر‌ها و مؤلفه‌های مختلفی است عملا از دست استان خارج می‌شود.
نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان‌های کشور در شرایطی هستند که کوچک‌ترین کاهش نرخ تورم به خوبی درمیان آنهامحسوس می‌شود اظهار کرد:، اما این امر در خراسان جنوبی محقق نشده است چرا که عدم توسعه یافتگی استان در بستر‌ها و مسائل مختلفی است.

او ادامه داد: بخشی از تورم مربوط به برنامه هایست که باید در استان اجرا شود، ولی هنوز اجرایی نشده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی، چون مرز، معدن، کشاورزی و دامپروری است ادامه داد: تلاش همگی باید این باشد تا آهنگ توسعه اقتصادی استان را با توجه به زیرساخت‌ها این منطقه فراهم شود.

نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با ادامه داد: زیرساخت‌های اقتصادی در استان نیاز به آماده سازی دارد تا کمتر از طریق آن از نوسانات اقتصادی کشور متضرر شویم.

فلاحتی گفت: رشد این قابلیت‌ها در استان می‌تواند هم زمینه اشتغال را فراهم کند و همچنین نرخ تورم استانی را کاهش دهد.

فلاحتی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی شایسته بهترین خدمات هستند اظهار کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان برنامه‌هایی در این زمینه دارند و پیگیری و تلاش‌هایی هم شده است، اما دیگر مسولین استانی هرکدام نماینده عالی وزارتخانه هایشان هستند که باید ورود جدی تری در قضایای تورم در استان داشته باشند که متأسفانه در بعضی از مواقع می‌ببینیم که تمرکز بر روی این مسائل نیست.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.