نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خواهان پایداری جمعیت در خراسان جنوبی به عنوان استان مرزی هستیم باید به ایجاد زیرساخت‌های معادن نیز توجه ویژه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیرراه و شهرسازی گفت: چرا بودجه سال ۹۷ برای اتصال شهرستان‌های طبس و سرایان به ریل سراسری کمترین تخصیص را داشت و در سال ۹۸ نیز با وجود آغاز طرح راه آهن و داشتن ردیف اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی، تخصیص مناسبی صورت نگرفته است و در راه‌های حوزه انتخابیه و حتی استان خراسان جنوبی نیز یک متر بزرگراه وجود ندارد؟

او گفت: چرا راه‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه با وجود اینکه همواره زائران امام هشتم در آن دچار حادثه می‌شوند و با تایید پلیس راهور پرخطرترین راه‌های استان است، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؟

نماینده فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس افزود: چطور پس از سال‌ها بشرویه که یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های خشت و گلی کشور است و ظرفیت ثبت جهانی دارد، در بن بست قرار دارد و علی رغم تلاش تمام مسئولان اصلاح جاده‌های آن و شروع مسیر‌های جدید مورد توجه قرار نگرفته است؟

امیرحسنخانی در ادامه اشاره‌ای به وسعت زیاد و نرخ بالای مهاجرت در شهر‌های فردوس و بشرویه کرد و افزود: در این شهرها، زمین برای احداث مسکن جوانان و حتی مددجویان نهاد‌های حمایتی وجود نداریم.

او  با بیان اینکه چند ماه از خرابی سی تی اسکن بیمارستان فردوس می‌گذرد، هنوز از سی تی اسکن جدید خبری نیست، افزود: علیرغم اینکه نرخ سرطان در شهرستان فردوس بالا است این شهرستان فاقد مرکز غربالگری است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تشکر برای اختصاص بودجه برای ساخت بیمارستان در بشرویه، گفت: چرا احداث بیمارستان دوم طبس علیرغم عدم ظرفیت و قول‌های متعدد مسئولان هنوز اجرایی نشده است؟

امیرحسنخانی با بیان اینکه شغل بیشتر مردم در خراسان جنوبی کشاورزی است گفت: کاهش ۴۰ درصدی حقآبه مردم مشکلات بسیاری برای آن‌ها ایجاد کرده است، که در صورت ادامه، معیشت و ارتزاق مردم چگونه تامین می‌شود؟

او افزود: محصولاتی مانند زعفران و انار، خرید تضمینی و حتی خرید توافقی ندارند که موجب ضرر و زیان بسیار کشاورزان می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: طرح‌های هادی روستایی در روستا‌ها متوقف است که نیازمند تامین اعتبار و اجراست، چگونه در شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه طرحی با سرمایه گذاری ایدرو و ایمیدرو با وجود قول‌های مساعد و جلسات متعدد عملیاتی نشده است؟

امیرحسنخانی با بیان اینکه اگر خواهان پایداری جمعیت در خراسان جنوبی به عنوان استان مرزی هستیم باید به ایجاد زیرساخت‌های معادن نیز توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین از دیوان محاسبات خواست تا گزارش کاملی از ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی تخصیص داده شده برای تامین کالا‌های اساسی ارائه کند تا مشخص شود دولت این اعتبار را چگونه هزینه کرده است.

انتهای پیام/ک

خراسان جنوبی یک متر بزرگراه ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.