سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از یک شرکت دانش بنیان صنعتی در آمل بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از یک شرکت دانش بنیان صنعتی در آمل از مراحل تولید دو دستگاه جدید و بومی شده دانش بنیان شامل دستگاه فرآوری فضولات دامی و مرغی  و همچنین دستگاه تبدیل کاه و برنج به پلت برای سوخت و خوراک دام قرار گرفت.

دستگاه جدید دستگاه فرآوری فضولات دامی و مرغی اکنون به صورت آزمایشی در جویبار و شیراز در حال استفاده است و کارآیی خود را با موفقیت نشان داده است.

دستگاه تبدیل کاه و کلش برنج به پلت یکی دیگر از دستگاه‌هایی بوده که در راستای تحقیقات محققان این شرکت دانش بنیان به مرحله تولید رسیده و گامی اززشمند در جهت پیشگیری از سوزاندن کاه وکلش پس از برداشت شالی خواهد شد.

با بکارگیری این دستگاه، کاه و کلش تبدیل به پلت خواهد شد که در تامین سوخت به جای هیزم و نیز  خوراک دام استفاده خواهد شد.

سورنا ستاری قرار است در ادامه سفر خود از مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه مازندران در بابلسر و مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد قائمشهر نیز بازدید کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ساری مرکز مازندران ساختمان مرکز نوآوری و فناوری و شبکه نوآوری و فناوری را افتتاح می‌کند.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان مازندران از دیگر برنامه‌های معاون علمی رئیس جمهور در مازندران است.

ستاری، بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری ساری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بازدید کرده و در کارگروه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان حضور می‌یابد.

افزایش ۴۰ درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از شرکت دانش بنیان خزرالکتریک در شهرک صنعتی بابکان آمل گفت: پارسال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداخت شد که تاکنون میزان امسال حدود ۴۰ درصد این بیشتر بود.

او افزود: در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، موضوع اصلی توسعه اکوسیستم دانش بنیان‌ها است که در واقع یک بخش کوچک از این اکوسیستم حمایت مالی است.

ستاری همچنین به حمایت ویژه این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیدات صادرات محور اشاره کرد و گفت: هم صندوق نوآوری و هم صندوق پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ویژه‌ای از این شرکت‌ها خواهد داشت.

او عملکرد شرکت تولیدی خزرالکتریک آمل در تولیدات خلاقانه ونوآورانه را در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق یاد کرد و افزود: این واحد تولیدی با توجه به شرایط اقتصادی و تولیدی در کشور بدون توقف عمل کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه با توجه به شناختی که از این شرکت تولیدی در آمل داشتم در کسب و کار و ایجادکارآفرینی بدون توقف عمل کرده است، از حمایت ویژه از این شرکت در راستای صادرات محصولات نمونه‌ای به کشور‌های متقاضی قول حمایت وهمکاری داد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.