مرکز تصفیه فاضلاب‌های خانگی تنکابن امروز پنجشنبه ۲۷ تیرماه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد زرودی شهردار تنکابن در حاشیه افتتاح  طرح فاضلاب خانگی این شهرستان که با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار مازندران برگزار شد، گفت: این طرح با هدف جمع‌اوری فاضلاب‌های خانگی توسط تانکر‌های حمل و برای جلوگیری از ریختن آن در سطح حاشیه خیابان‌های شهری و روستایی در این شهرستان افتتاح شده‌است.

وی افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه ۲ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه شده‌است.

وی گفت: این مرکز با ظرفیت تصفیه ۳۰ مترمکعب در روز تا ۶۰ مترمکعب قابل افزایش است و سیستم تصفیه فاضلاب آن توسط یک شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است.

زرودی افزود: این طرح به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در منطقه راه اندازی شده و به همین خاطر تمامی ماشین‌های لجن کش شهرستان شناسایی و به آنان چی پی اس نصب شده تا موقع انتقال فاضلاب در سطح شهرستان قابل ردیابی باشند.

شهردار تنکابن گفت: پس از تصفیه کامل فاضلاب حمل شده توسط ماشین‌های لجن کش به این مرکز، آب‌ها استحصال شده برای مصارف کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/س
 

مرکز تصفیه فاضلاب خانگی تنکابن افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار