امینی گفت: قرار دادن سهم ۱.۵ درصدی از درآمد استارت آ‌پ‌های حمل و نقلی با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها از سوی شهرداری‌ها سهمی ناعادلانه است.

خبرنگار: پاینده/موفقیت استارت آپ‌ها به برکت زیرساخت‌های مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم امینی عضو شورای شهر تهران در انتقاد به اظهارنظر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر اینکه شهرداری‌ها در مقابل توسعه استارت آپ‌ها قرار می‌گیرند، گفت: در تولید ثروت عوامل مختلفی نقش دارند و این موضوعی که آقای ستاری مطرح کرد درباره مقاومت برخی از شهرداری‌ها در حوزه توسعه استارت آپ‌ها و حمل و نقل موضوعی است که جای بحث بیشتر دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اظهارنظر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر سهم ۱.۵ درصدی شهرداری‌ها از استارت آپ‌های حمل و نقل (تاکسی‌های اینترنتی) گفت: موضوعی که مطرح شد درباره سهم شهرداری نوعی قضاوت ناعادلانه بود و آن هم به دلیل درک نکردن نقش شهرداری تهران در توسعه و ایجاد زیرساخت‌های حضور یک استارت آ‌پ است.

امینی افزود: می‌توانیم با یک مثال ساده این موضوع را تعبیر کنم که چرا باید قضاوتی ناعادلانه و سهمی نابرابر در حوزه توسعه استارت آپ حمل و نقلی شکل بگیرد و آن هم این است که اگر فردی بیاید داخل منزل من از محیط منزل من استفاده کند و استارت آپ و برنامه‌ای را راه‌اندازی کند آیا درست است که بگوید، چون این برنامه زیر نظر من راه‌اندازی شد تمام سهم آن مربوط به من است؟

او تأکید کرد: اگر استارت آپ‌ها در پایتخت در حال فعالیت هستند و از این فعالیت کسب سود می‌کنند به برکت اتوبان‌ها و بزرگراه‌هایی است که مدیریت شهری در پایتخت ایجاد و بستر فعالیت آن را فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید: بی توجهی به توسعه استارت آپ‌ها در شرق تهران


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر دو فرد خارجی نرم افزاری را وارد کشور می‌کنند نباید تمام منافع آن به رانندگان و آن دو نفر برسد و مدیریت شهری که بیشترین آورده را دارد باید سهمی بیش از یک و نیم درصد درآمد آن‌ها را داشته باشد.

امینی تأکید کرد: تقسیم درآمد استارت آپ‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی (تاکسی‌های اینترنتی) تقسیم ناعادلانه‌ای است که در تولید ثروت این استارت آپ‌ها شکل گرفته و نباید از مدیریت شهری توقع داشته باشیم که بانی توسعه استارت آپ‌ها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار