جعفرزاده گفت: در حال حاضر قطع شبکه برق‌رسانی ۲۸ روستا از بین ۳۰ روستا آسیب دیده وصل شده است.

خطر از بیخ گوش سد منطقه زلزله زده گذشت/ آسیب به شبکه آب و برق 30 روستا بر اثر زلزلهمیثم جعفرزاده رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان خسارت وارد شده به شبکه برق و آب مناطق آسیب دیده از زلزله شب گذشته، اظهار کرد: باتوجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته، ۳۰ روستا با مشکل قطعی برق و آب مواجه شدند که مشکل اغلب آن‌ها برطرف شده و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو با تأکید بر اینکه بیشتر روستا‌های آسیب دیده با مشکل قطعی برق مواجه بودند، گفت: در حال حاضر قطع شبکه برق‌رسانی ۲۸ روستا از بین ۳۰ روستای ذکر شده وصل شده است و تنها بخشی از ۲ روستا باقی مانده که دلیل آن نزدیک بودن این روستا‌ها به کانون زلزله است. باتوجه به خساراتی که بر خانه‌های این ۲ روستا وارد شده است، برقراری اتصال شبکه برق‌رسانی نیاز به بررسی خانه به خانه و مشترک دارد تا از ایمنی شبکه اطمینان پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید: زلزله یک روستا را بی‌گاز کرد/ امکان نشت‌یابی تا پس از آواربرداری وجود ندارد


جعفرزاده درباره مشکلات آب مناطق آسیب‌دیده، گفت: تنها ۲ روستا در شرایط فعلی با مشکل آب مواجه هستند، اما نزدیک بودن این ۲ روستا به کانون زلزله باعث شده است تا به بررسی خانه به خانه و کنترل کامل شبکه آب‌رسانی بپردازیم، اما در شرایط فعلی منبع اضطراری آب مناطق آسیب‌دیده تأمین شده و آب‌رسانی برای کسانی که به دلیل تخریب منازل در کمپ‌های اضطراری مستقر شده‌اند با استفاده از تانکر انجام می‌شود.

او با اشاره به وجود سدی در نزدیکی منطقه زلزله‌زده، گفت: باتوجه وجود سدی در محدوده ۵۵ کیلومتری کانون زلزله و احتمال ایجاد آسیب در آن، تیم ارزیابی برای بررسی آسیب‌های احتمالی به منطقه اعزام شد؛ بازدید‌های لازم انجام شده است و نسبت به سلامت آن اطمینان پیدا کرده‌ایم.

آسیب به شبکه آب و برق ۳۰ روستا بر اثر زلزله/ آماده باش وزارت نیرو برای پایش سد نزدیک روستای ورمکش


رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو تأکید کرد: تیم‌های ستاد مدیریت بحران وزارت نیرو تا رفع کامل مشکلات روستا‌ها و پایدار شدن کامل شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی در منطقه حضور خواهند داشت؛ به زودی مشکلات جزئی باقی‌مانده برطرف خواهند شد، اما باتوجه به امکان بروز پس‌لرزه و امکان آسیب‌های جزئی در شبکه، تا پایداری کامل آن به صورت آماده‌باش خواهند بود.


انتهای پیام/

آماده باش وزارت نیرو برای  پایش وضعیت سدی در نزدیکی کانون زلزله شب گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار