خودکشی به کودکان امریکایی هم رسید

براساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در امریکا، میزان خودکشی بین جوان‌های آمریکایی ۱۰ تا ۲۴ ساله طی یک دهه بیش از ۵۶٪ افزایش یافته است. در این گزارش به دلایل شیوع آن پرداختیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آمار قتل، خودکشی، اعتیاد و افسردگی در جهان غرب با سرعت زیادی در حال افزایش است. آمار‌ها و بررسی‌های زیادی در این خصوص انجام شده است و برای هر کدام از این معضلات دلایلی را مطرح کرده‌اند. در ادامه این گزارش به آخرین آمار‌ها در خصوص شیوع خودکشی در بین جوانان و نوجوانان امریکایی که از سوی مراکز تحقیقاتی آمریکا بررسی شده است، می‌پردازیم.

خودکشی به کودکان امریکایی هم رسید

براساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، میزان خودکشی در بین جوان‌های آمریکایی ۱۰ تا ۲۴ ساله بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ با ۵۶٪ افزایش یافته است. میزان قتل در این گروه سنی نیز از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ تقریبا ثابت بوده و نوسان کمی داشته، اما از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده امریکا که به CDC معروف است، سال گذشته موضوعات مربوط به بهداشت و سلامت روان را به عنوان یکی از مهمترین دلایل افزایش خودکشی و قتل ذکر و اعلام کرده بود: بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۶، میزان خودکشی در ۴۴ ایالت افزایش یافته است و از این تعداد، ۲۵ ایالت بیش از ۳۰ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

این مرکز می‌گوید: علاوه بر شرایط بهداشت روان، مشکلات مربوط به روابط نامشروع و از دست دادن روابط و عوامل استرس زا در زندگی مانند بحران‌های اخیر کشور امریکا از دلایل شیوع خودکشی و جنایت در همه گروه‌های سنی است.

CDC اضافه می‌کند: خودکشی‌ها و صدمات ناشی از آسیب‌های این عمل، تقریبا ۷۰ میلیارد دلار در سال هزینه مستقیم پزشکی و تلفات کار در این کشور به بار می‌آورد.

افسردگی اعتیاد عامل اصلی!

اضطراب و افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی رو به افزایش است. براساس گزارشی که در فوریه گذشته توسط مرکز تحقیقات پیو (مرکز تحقیقاتی مستقر در واشنگتن) منتشر شد، بیش از ۷۰ درصد از نوجوانان می‌گویند که مسائل مربوط به سلامت روان نظیر اضطراب و افسردگی‌های مزمن را عمده‌ترین مشکلات در بین همسالان خود می‌دانند. تعداد قابل توجهی از نوجوانان بررسی شده در این تحقیقات می‌گویند: زورگویی، اعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل «یک مشکل اصلی» است نه «یک مشکل جزئی».

مرکز تحقیقات پیو در این گزارش گفته است: نگرانی در مورد کاهش سلامت روانی در مسائل جنسی، نژادی و اجتماعی- اقتصادی وجود دارد و نوجوانان در گروه‌های جمعیتی مختلف می‌گویند که این یک مسئله مهم در جامعه آن‌ها است.

خودکشی به کودکان امریکایی هم رسید

براساس گزارشی جداگانه که سال گذشته از کودکان امریکایی منتشر شد، ژورنال رسمی آکادمی اطفال آمریکایی، تعداد ۱۱۵ هزار و ۸۸۵ مراجعه به بیمارستان از طرف کودکانی که اقدام به خودکشی کرده‌اند یا دارای افکار خودکشی بوده‌اند ثبت شده است. درصد سالانه مراجعه به بیمارستان توسط کودکان به این دو دلیل - اقدام به خودکشی یا داشتن افکار خودکشی – از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ تقریباً سه برابر شده است.

یک مطالعه جداگانه که سال گذشته در کودکان انجام شد، نشان داد که کودکان که به دلیل خودکشی درگذشتند، بیشتر از سوی اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود مورد تعرض قرار گرفته‌اند واغلب آن‌ها یک یادداشت خودکشی از خود به جا گذاشتند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: خودکشی ، آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار