انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در راستای دستیابی به توافق برگزیت از قانونگذاران انگلیسی بخواهد در ماه دسامبر انتخابات سراسری برگزار کنند.

لندن منتظر تصمیم بروکسل در ارتباط با برگزیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک از درخواست بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات در ماه دسامبر در بحبوحه بحث‌ها در ارتباط با یک تأخیر دیگر در برگزیت خبر داد.

بر اساس این گزارش، لندن در حال حاضر منتظر تصمیم بروکسل در ارتباط با برگزیت است. پیش از این مجلس عوام انگلیس بوریس جانسون را وادار کرد از اتحادیه اروپا بخواهد برگزیت را تا روز ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به تأخیر بیندازد، به جای آن که انگلیس در راستای ضرب الاجل قبلی تعیین شده، این هفته از این اتحادیه خارج شود.

تحولات و تغییرات سیاسی در انگلیس همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از قانونگذاران انگلیسی بخواهد در ماه دسامبر انتخابات سراسری برگزار کنند تا بدین ترتیب بن بست برگزیت شکسته شود. دولت انگلیس باید حمایت دو سوم از قانونگذاران را برای پشتیبانی از این ایده داشته باشد، اما حزب کارگر انگلیس تأکید کرده است از این رأی گیری حمایت نخواهد کرد تا زمانی که اتحادیه اروپا ۳۱ ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ را به عنوان ضرب الاجل جدید خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس اعلام کند.

لیبرال دموکرات‌ها و حزب ملی اسکاتلند نیز خواهان تمدید این ضرب الاجل هستند, اما سران آن‌ها پیشنهاد اصلاح قانون «دوره کوتاه مدت مجلس» را ارائه کرده اند که بر اساس آن باید اکثریت آراء را به دست آورد تا بتوان انتخابات را در روز نهم ماه دسامبر برگزار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، کابینه می‌خواهد در ماه دسامبر انتخابات برگزار کند و به بررسی «همه گزینه‌ها برای انجام گرفتن برگزیت" خواهد پرداخت.

پارلمان انگلیس لایحه جدایی مد نظر بوریس جانسون را پس از یک سری مناقشه‌های داغ در هفته گذشته تصویب کرد, اما به ضرب الاجل تعیین شده برای آن شتاب بخشید و بدین ترتیب, دولت باید این قانون را متوقف و به قانونگذاران اجازه دهد به بررسی آن بپردارند و این در حالی است که اتحادیه اروپا در حال تصمیم گیری در ارتباط با یک تأخیر دیگر برای این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار