نماینده سابق آمریکا از موضع برخی جمهوری‌خواهان در همکاری نکردن در مسئله استیضاح رئیس‌جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد.

سامانتا پاور: جمهوری‌خواهان با شیطان معامله کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سامانتا پاور، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل هم‎حزبی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، را به علت حمایت از او به معامله کردن با «شیطان» متهم کرد.

او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان درباره پیامد‌های شهادت ویلیام تیلور، سفیر آمریکا در اوکراین، در کنگره هشدار داد و گفت شهادت او می‌تواند سبب ایجاد تغییر اساسی در روند تحقیقات استیضاح ترامپ شود.

پاور گفت: من نسبت به این موضوع نگران هستم. برخی از جمهوری خواهان هستند که مدت‌ها پیش یک معامله فاشیستی، یک معامله با شیطان، را صورت داده اند.

او همچنین در پاسخ به سوال فرید زکریا، مجری سی ان ان درباره اینکه آیا شهادت تیلور می‌تواند نقطه عطفی در روند استیضاح ترامپ باشد، گفت بله به نظرم می‌تواند. اینکه می‌بینم برخی فرمانداران و مقامات جمهوری خواه در سراسر کشور نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند، می‌تواند نشانه خوبی باشد. 

سامانتا پاور همچنین در پیامی در توئیتر خود نوشت: برخی جمهوری‌خواهان با اجازه دادن به حمله به قانون اساسی، با شیطان معامله کردند.

تاکنون چندین نفر از مقامات سابق دولت دونالد ترامپ در جلسات غیرعلنی با دموکرات‌های مجلس نمایندگان حضور یافته اند. ویلیام تیلور، سفیر آمریکا در اوکراین در جلسه استماع روز سه شنبه به کمیته‌های مجلس نمایندگان اعلام کرد دولت ترامپ اعطای کمک نظامی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلاری را مشروط به آغاز تحقیقات درباره فساد پسر جو بایدن، معاون باراک اوباما در این کشور کرده بود.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار