کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: استان یزد رتبه ۲۳ کشوری در زمینه مصرف مناسب شیر و لبنیات به خود اختصاص داده است.

یزدی ها دور شیر و لبنیات را خط کشیده اندمهدیه سادات حاجی میرزاده، کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت:استان یزد از لحاظ مصرف مناسب شیر و لبنیات در گروه‌های سنی ۱۸ سال به بالا، رتبه ۲۳ کشوری را به خود اختصاص داده است.

حاجی میرزاده با بیان اینکه مصرف شیر و لبنیات یزدی‌ها پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: میزان مصرف مناسب شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور ۱۹/۵ درصد است درحالی که این آمار در استان یزد به ۱۵ درصد می‌رسد و از این بابت جایگاه کاملا نامناسبی داریم.

او ادامه داد: بر اساس آمار تنها ۲۰ درصد مردان و ۱۰ درصد زنان استان یزد روزانه دو تا سه واحد؛ مطابق جدول هرم غذایی شیر و لبنیات استفاده می‌کنند.

کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان یزد اظهارداشت: مصرف لبنیات باعث سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از پوکی استخوان، حفظ سلامت دندان‌ها، مقاومت بدن در برابر آسیب‌ها و ضربه پذیری، افزایش انعطاف پذیری، افزایش هوش و ... است.

حلجی میرزاده با بیان اینکه بزرگسالان باید روزانه دو تا سه واحد از گروه شیر و فرآورده‌های لبنی استفاده کنند، تصریح کرد: مصرف یک لیوان شیر یا یک لیوان ماست کمتر از ۵/۲ درصد چربی، یا · ۶۰-۴۵ گرم پنیر (معادل یک و نیم قوطی کبریت پنیر) معادل یک واحد لبنیات در هرم موادغذایی است.
انتهای پیام/ غ

قهر یزدی‌ها با شیر و لبنیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.