معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزدی‌ها از لحاظ مصرف فست فود ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دادند.

یزدی ها رکوردار مصرف فست فود در کشوردکتر محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: یزدی ها در سال های اخیر به دلیل تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی تمایل بسیار زیادی به استفاده از فست فود ها و غذاهای بیرون پز پیدا کرده اند بطوریکه در حال حاضر استان یزد رتبه دوم استفاده از فست فود ها را به خود اختصاص داده است.

دهقانی با بیان اینکه مصرف فست فود یزدی‌ها از میانگین کشوری بالاتر است خاطرنشان کرد: میانگین مصرف فست فود‌ها در تمام گروه‌های سنی در کشور ۱۲/۷۷ است این در حالی است که این آمار در یزد به ۱۹/۸ می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: اضطراب و بیش فعالی در کودکان، افسردگی، افت تحصیلی دانش آموزان، چاقی و اضافه وزن، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سرطان‌های روده، کلیه و مری از جمله بیماری هایی است که در نتیجه مصرف فست فود ها بوجود می آید.

دهقانی با بیان اینکه کم تحرکی در بین یزدی‌ها بالاتر از میانگین کشوری است اظهارداشت:  طبق آمار وزارت بهداشت در حال حاضر یزد رتبه دوم کم تحرکی در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ غ

زیاده روی یزدی ها در مصرف فست فود ها 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.