معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزدی‌ها رتبه دوم کم تحرکی را در کشور به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،دکتر محمد رضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دنبال تغییر در سبک زنگی آمار مبتلایان به کم تحریکی در استان یزد رو به افزایش است بطوریکه در حال حاضر یزد رتبه دوم کم تحرکی در کشور را به خود اختصاص داده است.

دهقانی با بیان اینکه آمار کم تحرکی در بین یزدی‌ها از میانگین کشوری بالاتر است خاطرنشان کرد: میانگین کم تحرکی در کشور ۵۶/۳۶ (پنجاه و شش و سی و شش صدم درصد) است این در حالی است که این آمار در یزد به ۶۵/۲۸ (شصت و پنج و بیست و هشت صدم درصد) می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به بیان بیماری‌ها و مشکلات ناشی از کم تحرکی پرداخت و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، ضعیف شدن استخوان ها، افسردگی، دیابت، فشار خون بالا و... از جمله بیماری‌هایی است که کم تحرکی و یکجانشینی به دنبال دارد.

وی در پایان با اعلام اینکه یزدی‌ها جایگاه دوم کشوری را در زمینه مصرف فست فود‌ها به خود اختصاص داده اند خاطرنشان کرد: مصرف بی رویه فست فود‌ها یا همان غذا‌های آماده زمینه ساز بروز بیماری‌هایی همچون چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... می‌شود.

انتهای پیام/ص

یزدی ها از کم تحرک ترین مردم کشور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.