کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: بیش از ۴۰ درصد یزدی‌ها بر سر سفره‌های خود نمک پاش می‌آورند و این خود یکی از عوامل پر فشاری خون یزدی هاست.

نمک پاش متهم ردیف اول پرونده پرفشاری خون یزدی هامهدیه سادات حاجی میرزاده کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: حدود ۴۵ درصد آقایان و ۴۳ خانم‌های یزدی بر سر سفره‌های خود نمک پاش می‌آورند و این خود یکی از عوامل پر فشاری خون بین مردم استان است.

حاجی میرزاده با بیان اینکه در ایران روزانه  یک و نیم تا دو برابر بیشتر از مقدار استاندارد نمک در دنیا استفاده می‌شود ادامه داد: حداکثر مقدار استاندار نمک در دنیا ۵-۷ گرم در روز است این درحالی است که در یزد روزانه ۱۲-۱۴ گرم نمک مصرف می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان یزد ادامه داد: در حال حاضر تنها هفت درصد آقایان و ۱۶ درصد از خانم‌های یزدی متناسب با استاندارد جهانی نمک  مصرف می‌کنند.

او به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در یزد اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای اجرای این طرح (۲۷ اردیبهشت ماه) تا پایان اجرای آن،  فشار خون ۴۵۱ هزار و ۱۸۳ نفر اندازه گیری و ثبت شده و ۴۲ هزار و ۹۲ بیمار مبتلا به فشار خون بالا در یزد شناسایی شدند.

انتهای پیام/ غ

نمک پاش جزء جدایی ناپذیر سفره یزدی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.