معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اتمام بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در ۱۵ تیرماه، از مشارکت بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف استان در این طرح خبر داد.

دکتر محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: از ابتدای اجرای طرح (۲۷ اردیبهشت ماه) تا پایان طرح، فشار خون تعداد ۴۵۱ هزار و ۱۸۳ نفر اندازه گیری و ثبت شده و ۴۲ هزار و ۹۲ بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند.

دهقانی تصریح کرد: از مجموع جمعیت هدف طرح که شامل؛ زنان باردار در تمامی گروه‌های سنی، بیماران مزمن کلیوی و افراد ۳۰ سال به بالا هستند، بیشترین تعداد مراجعه کنندگان مربوط به جمعیت ۳۰ سال به بالا است.

دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در ادامه خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۶۳ هزار و ۲۹۷ نفر جمعیت ۳۰ سال به بالای استان، حدود ۵۴ درصد در سامانه سیب و ۲/۲۶ درصد از طریق ایستگاه‌ها سنجش شده اند.

وی خاطر نشان کرد: نتایج نهایی اجرای این طرح در مهرماه سال جاری همزمان با روز جهانی قلب توسط وزارت بهداشت اعلام  فشار خون افرادی که دوبار یا بیشتر در این طرح ثبت شده، پس از آنالیز و پالایش نهایی حذف و تنها یکبار در سامانه ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ غ

مشارکت بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف استان در طرح فشار خون

برچسب ها: علوم پزشکی ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.