جنبش حماس بازداشت اداری فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی را جنایتی فجیع دانست که متوقف شدن آن نیازمند موضع‌گیری جهانی است.

حماس خواستار موضعگیری جهانی برای توقف بازداشت اداری فلسطینیان شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازداشت اداری اسرای فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی جنایتی فجیع و مغایر با قوانین بین‌المللی است. این اقدام جنایتی افزون بر بازداشت فرزندان ملت فلسطین است.

وی سازمان‌های بین‌المللی را برای پیگرد رژیم اشغالگر به علت جنایاتی که علیه اسرای فلسطینی مرکتب می‌شود به اتخاد موضعی جدی فراخواند.

حازم قاسم نمایان کردن جنایات اشغالگران علیه اسرا را تا زمانی که آنان آزاد شوند خواستار شد و جهانیان را به فعالیت در این راستا دعوت کرد.

وی گفت: شماری از زندانیان اداری برای حفظ کرامتشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این اسرا باید حمایت‌های لازم را دریافت کنند.

بازداشت اداری حبس بدون دادگاه است که رژیم صهیونیستی علیه مردم و اسرای فلسطینی آن را با هماهنگی فرمانده نظامی کرانه باختری اجرا می‌کند و فلسطینیان را بین یک تا شش ماه بدون هیچ اتهامی و به بهانه اینکه اطلاعات امنیتی و سری در میان است بازداشت می‌کند.

بر اساس آمار رسمی فلسطین، تعداد بازداشت شدگان به ۵۷۰۰ نفر می‌رسد که ۲۳۰ نفر از آنان کودک و ۴۸ نفر زن و ۵۰۰ نفر بازداشت اداری هستند. همچنین حدود ۱۸۰۰ نفر از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیمار هستند که ۷۰۰ نفر آنان نیازمند دریافت خدمات درمانی فوری می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار