مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افتتاح یک واحد تولید قارچ ۶۶۰ تنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهرپارسافر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: بیش از سه هزارو ۶۰۰ تن قارچ خوراکی در گیلان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه، در گیلان بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن قارچ خوراکی تولید می‌شود، افزود: بیش از ۷۵۰ تن آن در بخش مشاغل خانگی پرورش داده می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ،بزودی یک واحد تولید قارچ ۶۶۰ تنی در گیلان افتتاح خواهد شد، گفت: شهرستان‌های املش، رشت، انزلی، آستارا، ماسال، فومن و صومعه سرا قطب پرورش قارچ خوراکی به صورت صنعتی هستند.

منوچهر پارسافر با اشاره به پروتئین مناسب قارچ و افزایش مصرف آن در استان تصریح کرد: قارچ‌های تولیدی گیلان به دلیل کیفیت مطلوب، علاوه بر تامین نیازداخلی به بازار دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

قارچ‌های خوراکی منبع خوبی از فیبر و اسید‌های چرب اشباع نشده هستند، اما دارای کالری پایینی هستندو این ممکن است که عجیب به نظر برسد، اما قارچ‌ها می‌توانند برای پوست هم مفید باشندو قارچ‌ها حاوی ویتامین D، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از پوستتان محافظت می‌کنند.

 

انتهای پیام / ق

 

یک واحد تولید قارچ ۶۶۰تنی بزودی در گیلان  افتتاح می شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.