کشاورزان آستانه ای امسال با فروش محصولشان 70 میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در نشست خبری ششمین جشنواره بادام زمینی که در محل ساخت مجتمع فروشگاهی میوه و تره بار اشرفیه برگزار شد،گفت: ۷ هزار خانوار آستانه ای از کشت بادام زمینی درآمد ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی دارند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۲هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت بادام زمینی می رود افزود: هزار و ۱۰۰ متر از این زمین ها در بخش مرکزی شهرستان و هزار و ۴۰۰ متر آن در کیاشهر است

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه ۴ هزار کشاورز در کشت بادام زمینی و ۳ هزار کشاورز  در فرآوری این محصول نقش دارند، اظهار داشت: گردش مالی تولید بادام زمینی در شهرستان بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است.

حیدری با تاکید به اینکه از هر هکتار زمین می توان ۲ تا ۲ و نیم تن دانه برشته تولید و عرضه کرد، گفت: ۹۰درصد بادام زمینی کشور در آستانه اشرفیه تولید می شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره بادام زمینی را برگزاری جشن شگرکزاری برداشت محصول،ایجاد رابطه مستقیم بین عرضه کننده و خریدار، شناساندن محصول به نقاط مختلف و گسترش شادی و نشاط در جامعه عنوان کرد و گفت: شناخت به موقع و از بین بردن آفات و بیماری های محصولات کشاورزی سرمایه گزاری در این صنعت را مقرون به صرفه می کند.

فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه ششمین جشنواره بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه در روزهای ۲۳ و ۲۵ شهریور ماه امسال برگزار می شود تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با نابودی بیماری قارچ بادام به تولید هرچه بیشتر محصول و رشد صنعت کشاورزی در شهرستان کمک کنیم.

 

انتهای پیام/ت

 

کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.