شمار زیادی از مردم چین، کره شمالی را به عنوان مقصد گردشگری طی تعطیلات روز ملی چین برگزیده‌اند.

افزایش سفر گردشگران چینی به کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، سال کنونی، هفتادمین سالگرد آغاز روابط چین و کره شمالی است. با وجود هوای خنک اوایل ماه اکتبر، بازار گردشگری در شهر داندونگ که در مرز چین با کره شمالی قرار دارد، بسیار گرم است. بسیاری از گردشگران چینی قصد دارند با سفر به این شهر، راز‌های زندگی همسایگان خود را کشف کنند.

در اوایل دهه ۱۹۵۰، صد‌ها هزار سرباز داوطلب و جوان، از مرز چین عبور کردند تا به همرزمان خود در کره شمالی در جریان جنگ کره (۱۹۵۹ تا ۱۹۵۳) کمک کنند.

«لیو وانلو» از گردشگران چینی که به کره شمالی سفر کرده است در این باره گفت: "نسل پیشین، در جریان جنگ کره با عبور از این پل به جمهوری دموکراتیک خلق کره رفتند. من نیز قصد داشتم هر زمان که فرصت پیدا کنم به این کشور سفر کنم."

«هان ویتائو» مدیر یک شرکت مسافرتی محل در کره شمالی در این باره گفت شمار گردشگران چینی که به کره شمالی می‌آیند هر روز در حال افزایش است و این رقم در مقایسه با آوریل گذشته، و زمان آغاز کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره، تقربیا سه برابر شده است.

وی گفت: "بیشتر گردشگرانی که از چین به کره شمالی می‌آیند، افراد مسنی هستند که برای زنده کردن خاطرات گذشته به این کشور سفر می‌کنند. به علاوه، بسیاری از تاجران، پس از سفر رئیس جمهور شی، به کره شمالی آمده اند تا از فرصت‌های جدید استفاده کنند."

شهروندان چین پس از چند روز انتظار می‌توانند روادید کره شمالی را دریافت کنند. آن‌ها پس از سفری چند ساعته و زمینی، می‌توانند از غذا‌های دریایی، مناظر زیبا و تغییرات تاریخی قابل مشاهده در کشور همسایه لذت ببرند.

از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری کره شمالی برای چینی ها، می‌توان به «برج دوستی» در پیونگ یانگ اشاره کرد که برای یادبود سربازان چینی کشته شده در جنگ کره ساخته شده است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به پانمونجوم اشاره کرد که در مرز کره شمالی و کره جنوبی قرار دارد. موافقتنامه آتش بس دهه ۱۹۵۰ در این محل امضا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار