العربیه گزارش داد با آماده‌باش همه نهاد‌های دولتی و امنیتی در استان کربلا و ارائه خدمات لازم و همکاری ساکنان، مقدمات برای ورود جمعیت انبوه زائران حسینی فراهم شده است.

آغاز حرکت گسترده زائران عراقی به سمت کربلای معلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد انبوه جمعیت زائران از استان‌های مختلف عراق برای شرکت در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام به سمت کربلای معلی به راه افتاده اند.

العراقیه افزود حدود ۱۵ روز مانده به زیارت اربعین، موکب‌ها و حسینه‌ها برای ارائه خدمات به زائران در خیابان‌های اصلی و خیابان‌های خارج شهر مستقر شده اند. با آماده باش همه نهاد‌های دولتی و امنیتی در استان کربلا و ارائه خدمات لازم و همکاری ساکنان برای استقبال از زائران اربعین امام حسین علیه السلام، مقدمات برای ورود جمعیت انبوه زائران فراهم شده است.

حسن المحنا، خبرنگار این شبکه در کربلای معلی درباره آمادگی به مناسبت زیارت اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و در پاسخ به این سؤال که آیا زیارت اربعین آغاز شده، گفت: «امروز کربلای معلی از صبح زود برای استقبال از زائران از استان‌های مختلف عراق و خارج کشور آماده شد. کربلا همچنین با وضع طرح‌های امنیتی و خدماتی آماده شده است. فرماندهی عملیات فرات الاوسط، پلیس کربلا و یگان‌هایی از بسیج مردمی با عملیات پیشدستانه در عمق صحرای غربی برای برقراری امنیت در اطراف کربلا و جلوگیری از هر گونه تهدید‌های تروریستی، یک طرح امنیتی اجرا کردند.»

وی افزود: همچنین در گذرگاه‌ها و محور‌های خارجی استان کربلا برای بازرسی دقیق ورود زائران و خودرو‌های آن‌ها به داخل شهر برخی تدابیر امنیتی اتخاذ شد. اکنون کاروان‌ها از استان‌های مختلف در محور‌های خارجی در حال حرکت هستند و بسیار روان و آسان وارد کربلای معلی می‌شوند.

خبرنگار العراقیه در پایان درباره طرح ساماندهی زائران گفت: طرحی ویژه برای سامان دادن به ورود زائران به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه فشار جمعیت و رویداد‌های مشابه آن در نظر گرفته شده و دست اندرکاران، دولت محلی، یگان‌های نظامی و مسئولان عتبات مقدس این مسائل را مد نظر قرار داده اند. همچنین شهروندان کربلای معلی از چند روز پیش با گشودن در‌های خانه‌های خود برای زائران و ارائه خدمات همکاری می‌کنند. اکنون مردم کربلا در انتظار ورود انبوه جمعیت زائران به این شهر هستند و شماری از زائران عرب و خارجی وارد کربلای معلی شده اند. بیشتر هتل‌های کربلا از حضور زائران پر شده است. کربلا در امنیت و ثبات است و طرف‌های مربوطه برای موفقیت زیارت اربعین تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، اربعین حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چرا شبکه های خارجی اصلا این مراسم رو پوشش خبری نمیدند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟می ترسند از این همه یکپارچگی امت اسلامی
آخرین اخبار