بنابر اعلام رسانه‌های مختلف، امروز برگزاری هیچ‌ تظاهراتی در بغداد گزارش نشده و زندگی در بیشتر خیابان‌های پایتخت عراق به حالت عادی برگشته است.

بغداد در آرامش/ زندگی عادی در پایتخت عراق از سر گرفته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در پی لغو مقررات آمد و شد در بغداد، پایتخت عراق، رفت و آمد در خیابان‌های این شهر از سر گرفته شد.

در همین حال محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق مخالفت خود را با درگیری‌ها در تظاهرات اخیر اعلام کرد و از نمایندگان تظاهرکنندگان خواست امروز برای بررسی درخواست‌های خود در پارلمان حضور پیدا کنند.

وی همچنین از آن‌ها خواست در برابر خرابکاران از اموال دولتی و خصوصی دفاع و از نیرو‌های امنیتی نیز حمایت کنند.

از سوی دیگر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در نشست با الحلبوسی آخرین تحولات را بررسی کرد. صالح بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی برای مبارزه با فساد در این کشور تاکید کرد.

شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد امروز بغداد در آرامش به سر می‌برد و تاکنون برگزاری هیچ تظاهراتی اعلام نشده است. زندگی در بیشتر خیابان‌های بغداد به حالت عادی برگشته است؛ مگر برخی مناطق که عرصه برگزاری تظاهرات بود. این شبکه همچنین از دیدار محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق با شماری از تظاهرکنندگان خبر داد.

العراقیه هم گزارش داد شورای عالی مبارزه با فساد در عراق تصمیم‌های مهمی در خصوص مطالبات مردمی، مسائل نفتی، املاک حکومت، برکناری هزار کارمند، کارگران خارجی و باطل بودن اتهامات مطرح شده علیه وزیر بهداشت اتخاذ کرد.

در روزهای گذشته عراق به صحنه اعتراضات مردمی به فساد و بیکاری تبدیل شده بود. در این بین برخی رسانه ها و کشورهای فرصت طلب مانند آمریکا و عربستان درصدد تشدید اوضاع عراق در آستانه اربعین حسینی برآمدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
الحمدلله شر دشمنان جبهه مقاومت بخودشان برگشت و هر هفته معترضان خیابانی در فرانسه بیشتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام بر سالار شهیدان امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۴:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
السلام علیک یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۴۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
الهی شکر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
الهی هزارمرتبه شکرکه توطئه دشمنان نقش برآب شد.
آخرین اخبار