نیارکی گفت: قراردادی بین ۳۲ شرکت قطعه ساز برای تولید ۳۵ قطعه مورد نیاز صنعت خودرو امضا شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت گفت: تمرکز بر تقویت پتانسیل و توانایی‌های کشور از اهداف مد نظر این سازمان است، محدودیت‌ها و تحریم‌های یک جانبه‌ای که امروز در کشور با آن مواجه هستیم مشکلاتی را به وجود آورده است. پس مدیریت واردات و توسعه تولید داخل از جمله راهکار‌های مناسب برای مدیریت مشکلات است و همین موضوع دلیل ایجاد میز‌های تخصصی است.

صادقی نیارکی گفت: در اولین جلسه تعمیق ساخت داخل قراردادی بین ۳۲ شرکت قطعه ساز برای تولید ۳۵ قطعه مورد نیاز صنعت خودرو امضا شد که صرفه جویی ۸۵ میلیون یورویی را به همراه داشت. امروز دومین میز تخصصی  بین ۳۴ شرکت قطعه ساز و خودروساز‌ها برای تولید ۴۲ قطعه برگزار می‌شود که صرفه‌جویی ۹۰ میلیون یورویی را به همراه دارد. ارزش مجموع قرارداد‌ها بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که به تولید حدود ۷۷ قطعه در داخل کشور و منجر به صرفه جویی بیش از ۱۷۵ میلیون یورو خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: از مجموع این قطعات ۹ قطعه به تولید انبوه رسیده است که فقط با تولید ۳ تا از آن‌ها ۲۰ هزار خودرو تکمیل شد و به دست مصرف کننده رسید؛ ارتقاع کیفیت، افزایش صادرات، بهبود خدمات پس از فروش تقاضای مشتری از تولید کنندگان است که باید به ان‌ها توجه شود.

صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صنعت گفت: ما در وزارت صنعت امادگی تهیه بسته‌های مشوق برای واحد‌های صنعتی را داریم؛ منابع مناسب برای حمایت از این صنعت در نطر گرفته شده است.

او ادامه داد: صندوق‌های پیشران جزو طرح‌های این وزارت برای تجمیع سرمایه‌ها است؛ با این روش می‌توان از سرمایه‌های مردمی برای کمک به رونق تولید بهره گرفت.

نیارکی گفت: نیازمند تجمیع بازار یدک در چند برند شاخص هستیم تا اطمینان لازم به قطعات ایجاد شود؛ باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

۱۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی با تفاهمات میز‌های تخصصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار