روزنامه الاخبار در گزارشی به ناآرامی‌های دو روز گذشته در شهر‌های مختلف عراق و نقش آمریکا در این مسأله پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته نیز بغداد و شماری دیگر از شهر‌های عراق صحنه ناآرامی‌هایی بودند که خواسته اصلی‌شان، رسیدگی به مسائل اقتصادی است.

روزنامه الاخبار در گزارشی با عنوان «آشوب در عراق، واشنگتن به این فتنه لبخند می‌زند» نوشت: شهر‌های عراق از دو روز گذشته صحنه تظاهرات جوانانی بودند که اگرچه در درخواست مطالبات خود حق دارند، اما هدایتگری مشخصی برای این اعتراضات ندارد. این نبود هدایتگری مشخص سبب ایجاد پرسش‌هایی شده است که چه کسی عامل ایجاد این اعتراضات است؟ و بطور مشخص در زمان کنونی چه می‌خواهد؟

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: انتخاب این زمان در ارتباط با شکست‌های عربستان در یمن و تلاش ریاض برای منحرف کردن نگاه‌ها از این مسأله با توافق آمریکایی‌هاست.


بیشتر بخوانید: کارشناس عراقی: تظاهرات در عراق با تحریک آمریکا و با انگیزه‌های سیاسی شکل گرفته است


تظاهرات در عراق روز گذشته برای دومین روز نیز ادامه داشت. طبق آمار، دستکم ۱۲ نفر بر اثر نا آرامی‌های دو روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند. همچنین برخی گزارش‌ها از زخمی شدن ۴۰۰ نفر در این اعتراضات خبر می‌دهند که بغداد، پایتخت این کشور و نیز اکثر استان‌های جنوبی را شامل می‌شود.

طبق گزارش الاخبار، نیرو‌های امنیتی عراق مجبور شده‌اند برای متفرق کردن افرادی که با به آتش کشیدن لاستیک خودرو‌ها و بستن راه‌های اصلی و تخریب ساختمان‌های دولتی سعی در ایجاد ناامنی دارند، به خشونت متوسل شوند.

روزنامه لبنانی الاخبار در ادامه نوشت: برخی منابع دولتی عراق به روزنامه الاخبار گفته‌اند که دستی پنهان در کشاندن خیابان‌ها به صحنه اعتراضات و تخریب دارایی‌ها وجود دارد. این منابع اعلام کردند این دست به شکل مستقیم از سفارت آمریکا، انگلیس و کنسولگری عربستان در عراق و با مشارکت فعال بعثی‌ها و هواداران برخی احزابی که در ترکیب بندی قدرت متضرر شده‌اند، اداره می‌شود.

از سوی دیگر و در پی ناآرامی‌های کنونی عراق، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق از برقراری قوانین منع آمد و شد از ساعت ۵ صبح امروز پنج شنبه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا این چه امریکایی است وقتی در کشور ما حقوق کارگران را نمی دهند به امریکا متوسل میشوند در عراق گرانی میشود به امریکا متوسل میشوند مگر امریکا خدای روی زمین است در همه جا است اینکه این کارها را به گردن امریکا بیاندازیم امریکا را بزرگ کرده ایم بجای این کارها جلوی اختلاسها را بگیریم تا کار گرها اعتراض نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
بوی توطئه از این آشوب ها می آید هم راهپیمایی اربعین شد و هم وهابی ها کور دل با کمک غربیها قصد بر هم زدن ان را دارند شمر و یزید و معاویه های زمان داعش را فرستادن به درک واصل شد و الان دوباره برای بر هم زدن راهپیمای میلیونی اربعین عراق را به اشوب کشیده اند خدایا ریشه وهابیت را برکن انشالله
آخرین اخبار