فیسبوک به دنبال ساخت عینک واقعیت افزوده و نقشه‌های زنده سراسر جهان

رئیس واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیسبوک، در کنفرانس توسعه دهندگان Oculus Connect، از مراحل ساخت عینک‌های واقعیت افزوده و پروژه نقشه‌های زنده برای سراسر جهان گفت.

صحبت‌های فیسبوک درباره ساخت عینک واقعیت افزوده و نقشه‌های زنده سراسر جهانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، واقعیت افزوده یا augmented reality یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی است که تاکنون به دنیای فناوری اضافه شده است. این ویژگی علاوه بر جذابیت، کاربرد بسیار زیادی نیز در دنیای فناوری دارد. فیسبوک اکنون مدتی است که درباره این فناوری و استفاده‌های جدید از آن صحبت می‌کند.

فیسبوک تائید کرده است (که باز هم) در حال ساخت عینک واقعیت افزوده است و پروژه‌ای به نام "نقشه‌های زنده" را معرفی کرد که نقشه‌های سه بعدی جهان را طراحی می‌کند. چند روز پیش در کنفرانس توسعه دهندگان Oculus Connect، اندرو بوسورث، رئیس واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیسبوک، گفت که این شرکت دارای چند نمونه اولیه از عینک‌های AR است. البته وی اطلاعات و جزئیاتی درباره آن‌ها ارائه نکرد.

فیسبوک به دنبال ساخت عینک واقعیت افزوده و نقشه‌های زنده سراسر جهان

عینک‌های واقعیت افزوده فیسبوک و توانایی‌های آن

فیسبوک نقشه‌های زنده را به گونه‌ای توصیف کرده است که تاکنون ما آن‌ها را در فیلم‌های علمی تخیلی می‌دیدیم. بر اساس ویدئویی که در این باره منتشر شده، این نمایشگر "تصاویر چند لایه از جهان" را با استفاده از داده‌های ترافیک، نقشه‌های سنتی و فیلم‌های ضبط شده از طریق تلفن‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده تولید می کند.

این ویدئو همچنین از بعضی قابلیت‌های بالقوه عینک‌های آینده دنیای فناوری پرده‌برداری می‌کند. از این قابلیت‌ها می‌توان به نشان داده شدن اعلان دریافت پیام روی هوا، شناسایی اشیاء با برچسب‌ها یا حتی ایجاد یک نماد هولوگرافی برای ارتباط با افراد واقعی در دنیای مجازی اشاره کرد. هنوز کاملاً مشخص نیست که چگونه فیسبوک با ارائه همه این داده‌ها از حریم شخصی محافظت می‌کند. از این گذشته، سیستم Street View گوگل که همچنین داده‌هایی را در مورد دنیای فیزیکی ارائه می‌کند، سوالات حقوقی نگران کننده‌ای ایجاد کرده است.

صحبت‌های فیسبوک درباره ساخت عینک واقعیت افزوده و نقشه‌های زنده سراسر جهان


بیشتر بخوانید: اضافه شدن واقعیت افزوده به نقشه گوگل +تصویر 


ما تاکنون چند شرکت دیگر را دیده‌ایم که ایده‌های مشابهی درباره واقعیت افزوده دارند. از این شرکت‌ها می‌توان به Magic Leap، مایکروسافت و گوگل اشاره کرد. همچنین فیسبوک واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن همراه را با سیستم Spark AR بهبود بخشیده است. همچنین این شرکت تاکنون چندبار به این مسئله اشاره کرده که در حال تولید یک عینک واقعیت مجازی است. جدیدترین خبر درباره این عینک‌ها هفته گذشته منتشر شده بود که از همکاری فیسبوک با ری‌-بن صحبت می‌کند.

انتهای پیام/

عینک‌ واقعیت افزوده، جدیدترین فناوری فیسبوک

برچسب ها: فناوری ، فیسبوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار