رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال از ۳۷۵ هزار هکتار اراضی استان که زیر کشت گندم رفته بود، ۸۲۰ هزار تن از این محصول برداشت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته بود که ۲۹۰ هزار هکتار از آن به صورت گندم دیم و ۸۵ هزار هکتار در قالب گندم آبی در استان کشت شده بود.

او کل گندم تولید شده استان را با توجه به افزایش بارندگی‌ها، بحث سیل و آبگرفتگی مزارع، ۸۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت : سال گذشته از سطحی حدود ۴۱۳ هزار هکتاری در مجموع ۸۳۲ هزار تن گندم برداشت شد که ۶۳۹ هزار تن آن توسط مراکز خرید از گندمکاران خریداری شد.

او افزود: کار برداشت گندم در استان از ۲۵ اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیری استان آغاز و تا اواخر مرداد در مناطق سردسیر ادامه داشت.

حاتمی از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندمکاران تا آخرین روز خرید که اول مهرماه بود، خبر داد و افزود: مطالبه گندمکاران استان حدود یک‌هزار میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد آن پرداخت شد و دیگر هیچ مطالبه‌ای باقی نمانده شاید به ندرت چند نفری که در لیست مشکل شماره حساب داشتند باقی مانده باشند.

او در رابطه با کشت کلزا گفت: امسال سطح زیر کشت کلزا به‌دلیل سیل کاهش یافت، کلزا محصولی بسیار استراتژیکی است قیمتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، قطعا مناسب است که احتمال می‌دهیم حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شود.

این مسؤول به عملکرد خوب محصول کلزا اشاره کرد و از کشاورزان خواست در فرصت باقی‌مانده، حتما در راستای کشت آن اقدام کنند.

او از تامین همه نهاد‌ها، کود و بذر این محصول در استان خبر داد و گفت: تا کنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت کلزا رفته که امیدواریم این سطح به حدود ۱۰ هزار هکتار در استان برسد .

 

 

انتهای پیام/د

۲۹۰ کشت  هزار هکتار از آن به صورت گندم دیم کشت شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.