معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر ۱۵۶ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان فارس شناسایی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: بیماری دیابت مستلزم محدودیت‌های زیادی در انتخاب غذا و برخی عادت‌های روزانه در زندگی است و رعایت برخی نکات ساده می‌تواند از بروز یا پیشرفت این بیماری جلوگیری کند.

او، تصریح کرد: عوارض دیابت در نقاط مختلف بدن خود را نشان می‌دهد که از جمله آن می‌توان به آسیب‌های چشم، اعصاب و قلب اشاره کرد.

همتی با اشاره به اینکه این عوارض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را تا حدود ۳ برابر افزایش می‌دهد، افزود: براساس نتایج طرح ملی مقابله با دیابت ۱۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال در استان فارس مبتلا به دیابت هستند که در قالب مراقبت‌های ادغام یافته، تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار بیمار یعنی ۶۹ و ۵ دهم درصد بیماران مورد انتظار شناسایی و تحت مراقبت خدمات پزشک خانواده قرار گرفته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: پیش بینی می‌شود رشد تعداد بیماران مبتلا به دیابت در منطقه‌ای که کشور ایران در آن قرار دارد، تا سال ۲ هزار و ۴۵ میلادی، ۱۱۰ درصد رشد کند.

او، اضافه کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از گسترش این بیماری، کشور ایران نیز همسو با اهداف سازمان جهانی بهداشت، متعهد شده که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال ۱۴۰۴ میلادی متوقف و این هدف را در قالب برنامه‌های مراقبت ادغام یافته دیابت پیگیری کند.

انتهای پیام/ت

شناسایی بیماران دیابتی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار