۴۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان قیروکارزین به کشت پائیزه گیاه ارزن اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید احمدی مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و ترویج کاشت گیاهان با نیاز آبی کم ۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ارزن به عنوان کشت دوم اختصاص یافته است که با توجه به مزایای آن پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی شاهد افزایش سطح زیر کشت آن باشیم.

او با اشاره به طرح کاشت آزمایشی اجرا شده این محصول در سال گذشته و میانگین تولید سه تن در هکتار آن، افزود: پیش بینی می‌شود در زمان برداشت بیش از ۱۲۰ تن ارزن از این مزارع حاصل و روانه بازار شود.

این کارشناس تصریح کرد: کشت این محصول به عنوان کشت دوم و با توجه به ویژگی‌هایی همچون نیاز آبی پایین، تحمل به شوری، دوره رشد کوتاه و امکان کشت و رشد در تابستان برای بهره وری اقتصادی انجام می‌شود.

احمدی بیان کرد: عملیات کاشت این محصول در اوایل تیر ماه ماه انجام و محصول در اواخر آبان ماه برداشت می‌شود که عمده مصرف دانه آن برای پرندگان بوده و از علوفه آن به منظور تغذیه حیوانات استفاده صورت می‌شود.

دانه ارزن ارزش طبی داشته و برای محافظت از سلامت قلب، حفاظت در برابر دیابت، بهبود سیستم گوارشی، سم زدایی از بدن، افزایش سلامت تنفسی، بهبود سیستم ایمنی بدن، بهبود عضلات و سلامت عصبی مفید است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

کاشت ارزن در زمین های زراعی قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار