بر اساس آمار رسمی منتشر شده تخریب جنگل‌های آمازون در برزیل بین ماه‌های ژانویه-اوت در سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت مدت مشابه سال گذشته عملاً ۲ برابر شده است.

سرعت زیاد تخریب جنگل‌های آمازونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمار رسمی منتشر شده در روز یکشنبه، تخریب جنگل‌های آمازون در برزیل بین ماه‌های ژانویه-اوت سال ۲۰۱۸ تا همین دوره در سال ۲۰۱۹ میلادی عملاً دو برابر شده است و به عدد ۶.۴۰۴ کیلومتر مربع رسیده است.

میزان تخریب جنگل آمازون در سال گذشته در برزیل ۳.۳۳۶ کیلومتر مربع بوده است. برزیل شاهد افزایش ۹۱.۹ درصدی جنگل زدایی در منطقه آمازون است.

فقط در ماه اوت (مرداد-شهریور) ۱.۷۰۰ کیلومتر مربع از جنگل آمازون نابود شد. این رقم سه برابر میزان جنگل زدایی در همین مدت در سال ۲۰۱۸ میلادی می‌باشد.

کارشناسان بر این باورند که برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی رقم ۱۰.۰۰۰ کیلومتر مربع تخریب جنگل می‌تواند امسال محقق شود. متخصصان و مدافعان محیط زیست معتقدند که دلیل شدت گرفتن تخریب جنگل آمازون در برزیل، فشار‌هایی است که ساکنان جنگل و دامداران برای گشایش ذخیره گاه‌های بومی و مناطق حفاظت شده بر دولت وارد می‌کنند.

آن‌ها در این کارزار خود از حمایت ژائیر بولسونارو، رییس جمهور برزیل نیز برخوردار هستند. فعالیت‌های معدنی نیز نقش مهمی در تخریب جنگل آمازون دارند. کارشناسان معتقدند که کانون‌های آتش سوزی در آمازون طی ماه سپتامبر (شهریور-مهر) افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اگه دولت برزيل نميتونه جلوي نابودي آمازون رو بگيره بايستي دنيا برزيل رو تحريم كنه
آخرین اخبار