مسئول منطقه ۵ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طرح عملیات محرومیت زدایی در یک هزار و ۲۰۰ روستا و مناطق اجرا شد.

اجرای طرح عملیات محرومیت زدایی در روستا‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم احمدی مسئول منطقه ۵ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران بیان کرد: در مدت زمان دو سال فعالیت این قرارگاه در مناطق محروم استان‌های خوزستان، فارس و بوشهر در حال حاضر طرح محرومیت زدایی در یک هزار و ٢٠٠ روستا اجرا شده است.

او، با اشاره به اینکه این قرارگاه با هدف فارغ از نگاه‌های سیاسی نسبت به فعالیت‌های محرومیت زدایی در روستا‌های محروم ایجاد شده، تصریح کرد: خدمات سلامت، فرهنگ، ایجاد اشتغال، تعلیم و تربیت، معیشت و زیر ساخت‌ها ۵ شاخص مهم در مناطق محروم روستایی بود که همین شاخص‌ها باعث ایجاد مدل تخصصی محرومیت زدایی شده است.

احمدی با بیان اینکه مدل‌های محرومیت زدایی هر منطقه نسبت به سایر منطقه‌ها متفاوت است افزود: مدل محرومیت زدایی ایجاد شده این قرارگاه باید در ۴٠٠ نقطه و پس از آن نیز در کل کشور اجراشود.

مسئول منطقه ۵ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران ادامه داد: محور فعالیت‌های فرهنگی امام جماعت روستاها هستند و آنان باید در کنار زندگی روزمره به دنبال بهبود شاخص‌های معیشتی و کیفیت زندگی افراد در روستاها باشند.

او، اضافه کرد: در حال حاضر سپاه فارس ٧ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان اعتبار را برای رفع محرومیت زدایی روستاها اختصاص داده است.

احمدی اظهار کرد: از اجرایی شدن ١۵۶ طرح محرومیت زدایی در فارس بیش از ٧٩ طرح اجرا شده که از این میزان ۴٠ طرح  به بهره برداری رسیده است.

مسئول منطقه ۵ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران تاکید کرد: مرمت قنات ها، ایجاد فرستنده دیجیتال تلویزیون، تأمین آب شرب، ساخت بند و پل،  ایجاد راه دسترسی، بازسازی مدارس و مساجد و خانه‌های بهداشت ازجمله طرح‌هایی است که در شهرستان‌های نورآباد، کازرون، استهبان، جهرم، خرم بید و اقلید اجرا شده است.

انتهای پیام/ت

اجرای یک هزار و  ۲۰۰ طرح عملیات محرومیت زدایی در روستا‌ها

 

برچسب ها: سپاه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.