وزیر خارجه چین برای دیدار با مقامات کره شمالی راهی این کشور می‌شود.

سفر وزیر خارجه چین به کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر خارجه چین امروز دوشنبه برای سفری سه روزه راهی کره شمالی می‌شود.

وزیر خارجه چین در این سفر با ری یونگ هو، همتای کره شمالی خود دیدار خواهد کرد. پیشتر کره شمالی اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، که قرار است ۱۷ سپتامبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد. به این ترتیب هر گونه احتمال دیدار میان وی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک از بین می‌رود.

پیشتر پیونگ‌یانگ اعلام کرد وزیر امور خارجه کره شمالی در نشست مجمع عمومی که از ۱۷ سپتامبر آغاز می‌شود، شرکت خواهد کرد. اما هفته گذشته این کشور سطح حضور در این نشست را از وزیر امور خاجه به سفیر یا نمایندگی دیپلماتیک تغییر داد.

بنا به نوشته اسپوتنیک، اوضاع در شبه جزیره کره پس از دیدار سال گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی رو به بهبود گذاشت. در ژوئن سال ۲۰۱۸ کیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره برای اولین بار در سنگاپور با هم دیدار کردند. با این حال کره شمالی طی هفته‌های اخیر چندین دور آزمایش موشکی را در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی صورت داد.

مقامات بین‌المللی و برخی مشاوران دولت ترامپ آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ را نقض قطعنامه سازمان ملل دانستند. با این وجود ترامپ سعی کرد با تاکید بر روابط نزدیک و دوستانه خود با کیم جونگ اون، آزمایش‌های موشکی اخیر را بی اهمیت جلوه دهد. علی‌رغم ادعا‌های رئیس جمهور آمریکا، آغاز آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی پس از سومین دیدار او با رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره در اواخر ژوئن صورت می‌گیرد.

ترامپ و کیم از سال گذشته سه بار دیدار و درباره پایان دادن به تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رایزنی کرده‌اند. دو کشور، علی‌رغم این به پیشرفت‌های اندکی در خصوص هدف واشنگتن مبنی بر مجاب کردن پیونگ‌یانگ به دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی خود دست یافته‌اند. کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خودش را برای بقای خود در برابر تهدید‌های آمریکا برای تغییر نظام پیونگ‌یانگ ضروری می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار