خبرگزاری یونهاپ گزارش داد به احتمال زیاد ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نخواهد کرد.

وزیر خارجه کره شمالی در نشست مجمع عمومی شرکت نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی، احتمالا امسال در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نخواهد کرد و به این ترتیب هر گونه احتمال دیدار میان وی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک از بین می‌رود.

پیشتر پیونگ‌یانگ اعلام کرد وزیر امور خارجه کره شمالی در نشست مجمع عمومی که از ۱۷ سپتامبر آغاز می‌شود، شرکت خواهد کرد. اما هفته گذشته این کشور سطح حضور در این نشست را از وزیر امور خاجه به سفیر یا نمایندگی دیپلماتیک تغییر داد.

ممکن است کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد ۳۰ سپتامبر در مجمع عمومی سخنرانی کند. این تغییر نشان دهنده نارضایتی دولت کره شمالی از انتقادات پمپئو است؛ وزیر امور خارجه کره شمالی اخیرا پمپئو را گیاه سمی دیپلماسی آمریکا توصیف کرد.

روز شنبه، چو سون هویی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، به پمپئو که پیونگ یانگ را شرور می‌خواند، هشدار داد. وی تا آنجا پیش رفت که اعلام کرد صبر دولت کره شمالی در حال تمام شدن است و تاکید کرد پیونگ یانگ می‌تواند در تمامی تدابیری که تاکنون اتخاذ کرده، تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار