رئیس جمهور شیلی اعلام کرد دولت سانتیاگو برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون برزیل، ۴ هواپیمای آب‌پاش به این کشور می‌فرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیلی با کمک مالی گروه ۷ چهار هواپیمای آب‌پاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون به برزیل اعزام می‌کند.

«سباستین پینیهرا »، رئیس جمهور شیلی، روز جمعه اعلام کرد این کشور با کمک مالی وعده داده شده از سوی گروه ۷ برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون برزیل چهار فروند هواپیمای آب‌پاش به برزیل اعزام می‌کند. 

رئیس جمهور شیلی که پس از شرکت در نشست هفت کشور صنعتی جهان در بیاریتس فرانسه، هماهنگ‌کننده کمک مالی گروه ۷ برای آتش‌سوزی آمازون شده است، اعلام کرد با دولت‌های پاراگوئه، برزیل، پرو، کلمبیا و بولیوی برای شناخت نیازهایشان و هماهنگی این کمک تماس گرفته است.

پینیه را در جمع رسانه‌ها اعلام کرد شیلی با اعزام یک هواپیمای AT۸ که قادر است ۳ هزار لیتر آب حمل کند، به پاراگوئه کمک کرده است. وی افزود: ما به زودی چهار هواپیمای مشابه به برزیل اعزام خواهیم کرد. ما همچنین به بولیوی هم پیشنهاد کمک کرده‌ایم. ما همه این کار‌ها را به لطف کمک مالی کشور‌های گروه ۷ شامل آمریکا، انگلیس، ژاپن، ایتالیا، آلمان، فرانسه و کانادا انجام می‌دهیم و در عین حال نیاز‌های خاص خودمان را برای مبارزه با آتش‌سوزی نادیده نمی‌گیریم.

رئیس جمهور شیلی در بازگشت از سفر خود به آمریکای جنوبی در روز چهارشنبه با ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، در برازیلیا دیدار کرد. برزیل از یک هفته پیش برای نحوه مدیریت آتش‌سوزی آمازون تحت فشار بین‌المللی است.

بولسونارو، آلمان و فرانسه را به تلاش برای خرید سرزمین‌های برزیل متهم کرده است. از سه روز پیش وی از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، می‌خواهد اهانت خود را پس بگیرد. مکرون پیشتر گفته بود مسئله حاکمیت بر آمازون باید بین‌المللی تلقی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار