تحول در رسانه‌های چینی با توسعه ربات‌های هوشمند

چین قصد دارد به زودی از ربات‌‎های مجهز به هوش مصنوعی برای روایت کردن داستان‌های صوتی استفاده کنند.

تلاش چینی‌ها برای استفاده از ربات‌های هوشمند در ریانه‌های این کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چینی‌ها قصد دارند به زودی برای روایت کردن داستان‌های صوتی از ربات‌های هوشمند و مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنند. البته استفاده از این نوع ربات‌ها در چین مسئله جدیدی نیست و پیش از این نیز به جای مجریان خبر در برخی از رسانه‌های چینی از ربات‌های هوشمند استفاده می‌‌شد.


بیشتر بخوانید: خودروی Cezeri، اولین اتومبیل پرنده کشور ترکیه


سوگو-Sogou موتور جستجوی چینی است که به شکل بسیار پیشرفته‌ای از فناوری هوش مصنوعی در روایت اخبار برای کاربران فضای مجازی استفاده می‌کند. شرکت سازنده و پشتیبانی کننده این موتور جستجو از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی به جای مجریان خبر تلویزیون استفاده می‌کند و قرار است به زودی پروژه‌های فعالیت این شرکت گسترش یابد و در حوزه‌های دیگری نظیر پخش داستان‌های صوتی نیز از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی استفاده شود. 

تلاش چینی‌ها برای استفاده از ربات‌های هوشمند در ریانه‌های این کشور

تلاش چینی‌ها برای به کارگیری ربات‌های هوشمند در رسانه‌های این کشور

این ربات‌ها قادراند در جلسات و کنفرانس‌های بزرگ به کارگیری شده و به اجرای برنامه بپردازند. توانایی‌های موجود در موتور جستجوی سوگو نظیر قابلیت تبدیل متن به گفتار در کنار دیگر ویژگی‌های این ربات هوشمند گنجانده شده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش بیش از حد سرعت زندگی در کشورهای مختلف جهان، مردم ترجیح می‌دهند از کتاب‌های صوتی به جای کتاب‌های معمولی استفاده کنند. در واقع رشد چشمگیر فناوری در دهه‌های اخیر صنعت کتاب و کتاب خوانی را نیز متحول کرده است و طرفداران کتاب‌های صوتی را به شدت افزایش داده است. 

تلاش چینی‌ها برای استفاده از ربات‌های هوشمند در ریانه‌های این کشور

البته هنوز هم برخی از کارشناسان و کارگردانان برنامه‌های تلویزیونی عقیده دارند که ربات‌ها هیچگاه نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای گزارشگران و مجریان برنامه‌های خبری یا هر برنامه تلویزیونی دیگری شوند و انتقال حس در کلمات را مهم‌ترین تفاوت بین زبان و انسان می‌دانند. 

انتهای پیام/

چینی‌ها ربات‌ها را جایگزین مجریان خبر می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار