اجبار گوگل برای ارتقاء ویژگی‌های امنیتی خود در پی فشار سیاسی اروپا

فشارهای سیاسی و جریمه‌های مالی در مناطقی از جهان شرکت گوگل را مجبور به انجام تغییراتی در ساختار برنامه‌های خود می‌کند.

اجبار گوگل برای ارتقا ویژگی‌های امنیتی خود در پس فشارهای سیاسی اروپاییانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مروگر گوگل در حال حاضر محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است و همه روزه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از برای یافتن هرگونه اطلاعاتی در دنیای اینترنت از آن استفاده می‌کنند. گوگل با بهره‌گیری از توانایی‌های هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی قابلیت‌های موتور جستجوی خود را افزایش داده است. اما این شرکت بعضا مجبور می‌شود به دلیل فشارهای سیاسی و الزام به پرداخت جریمه‌های مالی سنگین برخی از ویژگی‌های موتور جستجوی خود را در منطقه‌ای خاص و حتی در مواردی در کل جهان تغییر دهد.


بیشتر بخوانید: کشف ۶ مشکل امنیتی iOS 12.4 توسط کارمندان گوگل


گوگل در مورد برخی از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای خود به ویژه درباره سیستم‌عامل اندروید و تعدادی از برنامه‌های سازگار با این سیستم عامل با اتهام عدم تامین امنیت حریم شخصی کاربران مواجه است. قطعا بیشترین درگیری گوگل در مورد خطر شکسته شدن حریم خصوصی کاربران در اروپا و با سیاست‌مداران این کشورها است. دولت‌های اروپایی تا کنون چندین بار برای گوگل به دلایلی چون محافظت نکردن از حریم خصوصی کاربران، رعایت نکردن قانون کپی‌رایت و مواردی دیگر جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته‌اند.

اجبار گوگل برای ارتقا ویژگی‌های امنیتی خود در پس فشارهای سیاسی اروپاییان

جریمه‌های مالی سنگین، گوگل را مجبور به بهبود ویژگی‌های امنیتی موتور جستجوی خود کرد

سیاست مداران کشورهای اروپایی معتقدند گوگل در برخی از برنامه‌های خود، اطلاعاتی محرمانه را از کاربر درخواست می‌کند و پس از آن با قرار دادن این اطلاعات در محلی ناایمن، امکان سرقت و انتشار آن در فضای مجازی را فراهم می‌کند. شاید در وهله اول و برای کاربران عادی سرقت اطلاعاتی گوگل و رعایت نکرن اصول ایمنی حفظ حریم شخصی کاملا مشهود نباشد ولی بررسی‌های کارشناسان فناوری موارد از نقص حریم خصوص در گوگل را تایید کرده است.

اجبار گوگل برای ارتقا ویژگی‌های امنیتی خود در پس فشارهای سیاسی اروپاییان

نگرانی‌های امنیتی در گوگل زمانی جدی‌تر می‌شود که کاربران غیرمجاز و هکرها به سیستم‌های پرداخت در گوگل نفوذ کرده و امنیت حساب‌های شخصی کاربران مختلف را به خطر می‌اندازند. از همین رو گوگل بعضا مجبور می‌شود، تغییراتی هرچند کوچک را برای بهبود ایمنی سیستم‌های خود انجام دهد. گوگل از این پس قبل از استفاده کابران از موتور جستجوی خود گزینه‌های دیگری را برای جستجو معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

حفظ حریم خصوصی کاربران، مهم‌ترین چالش پیش روی گوگل

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار