بازخوانی خاطرات و کارهای روزمره با ویژگی جدید الکسا

آمازون با ارتقاء قابلیت‌ دستگاه‌های هوشمند خود امکان یادآوری فایل‌های صوتی را در اختیار الکسا قرار داده است.

بازخوانی خاطرات و کارهای روزمره با ویژگی جدید الکسابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل به سرعت در حال ارتقا قابلیت‌های دستیارهای صوتی خود هستند و هر روز ویژگی جدیدی به آن‌ها اضافه می‌کنند. اخیرا آمازون  قابلیت بهتر و دقیق‌تر گوش کردن را به دستیار هوشمند خود یا الکسا اضافه کرده است.


بیشتر بخوانید: افزایش نظارت اپل بر مکالمات ضبط شده در Siri


دستگاه‌های مجهز به الکسا از این پس بسیار بهتر از گذشته صحبت‌‍‌های کاربران را گوش کرده و به صورت خودکار یا دلخواه تمام و یا قسمت‌هایی از حرف‌ها را ضبط کرده و این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، تا بعدا آن‌ها را گوش کرده و موارد با اهمیت را مرور کند. هوش مصنوعی توانایی‌های الکسا را به طرز چشمگیری افزایش داده است و الکسا را قادر ساخته است به تمام جزییات صحبت‌های کاربر توجه کند و به خوبی موارد مهم را ضبط کند. 

با دستیار صوتی آمازون کارهای روزانه خود را فراموش نمی‌کنید

در حال حاضر الکسای جدید در یکی از دستگاه‌های هوشمند آمازون به کارگیری شده ست. ساعت رومیزی آمازون به خوبی با الکسا هماهنگ شده است و علاوه بر مواردی مانند تنظیم برای اعلام هشدار و پیام بیداری در ساعت معین و پخش موسیقی، در طول روز موارد کاری و با اهمیت را به کاربر یادآوری می‌کند.

بازخوانی خاطرات و کارهای روزمره با ویژگی جدید الکسا

تحقیقات پزشکی نشان داده است انسان‌ها از طریق ارتباط شنوایی اطلاعات بسیار زیادی را در طول روز دریافت می‌کنند و تعداد زیادی از این موارد را به خاطر می‌سپارند تا در زمان لازم از آن‌ها استفاده کنند. حال الکسا نیز به لطف فناوری هوش مصنوعی فرایندی مشابه انسان را برای ثبت و یادآوری پیام‌های صوتی استفاده می‌کند. 

بازخوانی خاطرات و کارهای روزمره با ویژگی جدید الکسا

در این میان عده‌ای از کارشناسان از ویژگی جدید الکسا ابراز نگرانی کردند و آن را خطر آفرین نامیدند زیرا آن‌ها معتقدند الکسا جدید می‌تواند پیام‌های صوتی و صحبت‌های روز مره کاربران را به افراد غیرمجاز ارائه دهد. مدیران آمازون این موضوع را رد کردند و گفتند: الکسا همواره حریم خصوصی کاربران را رعایت می‌کند و ما موارد امنیتی را با دقت زیادی در تمامی فرایندهای الکسا ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دستیار هوشمند آمازون فایل‌های صوتی ضبط شده را مرور می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار