نقص امنیتی بزرگ در سیستم تشخیص چهره اپل

اپل با ایجاد تغییرات امنیتی جدید در سیستم تشخیص چهره یا Face ID احتمال هک آن را تقریبا غیرممکن ساخته است.

نقص امنیتی بزرگ در سیستم تشخیص چهره اپلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان موسسه امنیت شبکه Tencent به تازگی کشف کردند،  قفل امنیتی تشخیص چهره یا Face ID اپل دارای نقص فنی قابل توجهی است. Face ID اپل در مواجهه با چهره افراد عینکی دچار ضعف تشخیص  است و هکرها می‌توانند با بر چشم زدن عینک حتی در مواقعی که صاحب دستگاه در خواب است نیز به آن نفوذ کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.


بیشتر بخوانید: احتمال عرضه مک‌بوک‌های 5G اپل تا سال ۲۰۲۰


هکرها همواره با انتخاب روش‌های دقیق و حساب شده برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران مختلف برنامه ریزی می‌کنند. هر چند در ظاهر ممکن است عملیات نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای و هک آن برای کاربران در سراسر جهان مسئله‌ای پیچیده به نظر برسد، ولی در عمل برخی کاربران غیرمجاز با استفاده از ابزارهایی ساده و روش‌هایی پیش پا افتاده به حریم خصوصی افراد نفوذ می‌کنند. 

نقص امنیتی بزرگ در سیستم تشخیص چهره اپل

عینک ابزاری برای فریب سیستم تشخیص چهره اپل

محققان موسسه Tencent مدت‌‎ها است بر روی چگونگی فعالیت ابزارهای امنیتی بیومتریک شرکت اپل کار می‌کنند. این محققان درک کرده‌اند که سیستم Face ID در محصولات اپل تصویر ۲ بعدی را از چهره کاربر دریافت می‌کند و همین مسئله باعث کاهش شدید امنیت دستگاه‌های مجهز به این قابلیت می‌شود. آزمایش‌ها نشان داده است زمانی که کاربر یک دستگاه هوشمند اپل، تصویر چهره خود را با عینک به Face ID معرفی کرده و پس از آن عینک خود را برمی‌دارد بعضا دستگاه دچار اشتباه شده و با تصویر صورت کاربران دیگر نیز قفل امنیتی را باز می‌کند. 

نقص امنیتی بزرگ در سیستم تشخیص چهره اپل

البته این اولین بار نیست که سیستم‌های امنیتی اپل و به طور خاص Face ID از سوی یک مرکز تحقیقاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۷ میلادی مرکز تحقیقات حفاظت از حریم خصوصی کاربران در ویتنام تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام داد و اعلام کرد که نقص فنی سیستم تشخیص چهره اپل سبب کاهش امنیت دستگاه‌های این شرکت می‌شود. در آزمایش‌های موسسه ویتنامی فِرِدی، تمامی قسمت‌های صورت خود به جز لب‌ها و چشم‌ها را پوشاند و سپس خود را در مقابل دوربین آیفون قرار داد. در این حالت مشاهده شد که دستگاه اپل دچار اشتباه شد و صورت او را با فردی دیگر اشتباه گرفت و قفل را باز نکرد.

انتهای پیام/

نقص عملکرد Face ID اپل در مواجهه با کاربران عینکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار