محدودیت تکامل دوربین‌ها گوشی‌های هوشمند از زبان مدیرعامل زایس

مدیرعامل شرکت زایس اعلام کرد که دوربین گوشی‌های هوشمند تا سقف محدودی پیشرفت خواهند کرد.

مدیرعامل زایس از محدودیت تکامل دوربین‌ها روی گوشی‌های هوشمند گفتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی تحلیلگران وال‌استریت در مصاحبه‌ای درباره پیشرفت دوربین گوشی‌های هوشمند اعلام کرده بود که نازک بودن این نوع گوشی‌ها اجازه نخواهد داد که دوربین‌های آن‌ها مقدار زیادی پیشرفت کنند. این تفکر، طرز تفکر مایکل کاسچک، مدیرعامل شرکت زایس هم هست. شرکت زایس مدت زیادی است که برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند لنز دوربین تولید می‌کند و یکی از همکاران اصلی زایس شرکت نوکیا است. کاسچک می‌گوید در حالی که سخت‌افزار محدودیت خاصی دارد، پرسه دیجیتال هم مسئله‌ای است که باعث سخت‌تر شدن کار خواهد شد.

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که عکسبرداری رایانه‌ای و هوشمند را در دستور کار گوشی‌های هوشمند خود قرار داده است. ترکیب سخت‌افزار دوربین روی گوشی‌های هوشمند پیکسل شرکت گوگل و پردازش دیجیتالی تصاویر در این گوشی‌ها، پیکسل را تبدیل به یکی از گوشی‌هایی کرده است که تصاویری با بهترین کیفیت را تولید می‌کنند. تنها چیزی که در کیفیت تصاویر گرفته شده توسط گوشی‌های هوشمند تأثیر ندارد، تعداد لنز به کار گرفته شده در آن‌ها است و این هم به دلیل محدودیتی است که در تکامل سیستم عکسبرداری این گوشی‌ها وجود دارد. کاسچک می‌گوید که عمق این گوشی‌ها باعث می‌شود سنسور‌های کوچک روی آن‌ها سوار شود. در نتیجه، دو کاستی وجود دارد که دوربین گوشی‌های هوشمند همیشه با آن روبرو می‌شوند؛ یکی از این مشکلات، گرفتن تصاویر فوق‌العاده در شرایط نوری کم و دومین مشکل، کمبود توانایی‌های تلسکوپیک است.

مدیرعامل زایس از محدودیت تکامل دوربین‌ها روی گوشی‌های هوشمند گفت

زیاده‌روی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در قدرت دوربین‌ها

اگرچه، دوربین گوشی‌های هوشمند محبوب هتسند، کاسچک اعلام کرده است که همیشه جایی برای ابزار حرفه‌ای تصویربرداری وجود دارد. وی می‌گوید شرکت زایس به جای تولید محصولات برای عکاسان معمولی که بیشتر دوربین گوشی‌های هوشمند خود را برای عکسبرداری استفاده می‌کنند، روی عکاسان حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و هنرمندانه تمرکز خواهد کرد. این بدان معنا نیست که زایس دیگر لنز‌های خود را به تولیدکنندگان گوشی از جمله HMD Global نمی‌فروشد. این شرکت قرارداد دارد تا برای نوکیا 9.1 PureView لنز تولید کند.


بیشتر بخوانید: پیوستن اپل به گوگل و توئیتر در پروژه اشتراک گذاری داده‌ها


کاسچک همچنین اشاره کرد که بهترین روش برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این است که به جای بالا بردن پیکسل‌های دوربین خود، عملکرد این دوربین‌ها را بالا ببرند. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت که دوربین ۶۴ مگاپیکسلی روی یک گوشی هوشمند توسط سامسونگ یک زیاده‌روی است و در حال حاضر استفاده از دوربین ۴۰ مگاپیکسلی هم بیش از اندازه است چرا که آن کیفیت لازم و کافی برای عکسبرداری حرفه‌ای را در اختار کابران نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/

حمایت زایس از عکاسان حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار