‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

مردم چین با حمایت از هوآوی نه تنها تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت را بی‌اثر کردند، بلکه سود و فروش این شرکت نسبت به سال گذشته را نیز افزایش دادند.

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هوآوی علی‌رغم ایجاد تحریم از طرف کاخ‌سفید و قطع همکاری با شرکت‌های آمریکایی توانست روند فروش مثبت خود را حفظ کند، شرکت چینی که در ماه‌های گذشته درگیر مسائل تحریم و عدم ارتباط با شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمریکایی بود، با گسترش فروش خود در چین و حمایت مردم این کشور از برند هوآوی، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹، تعداد ۳۷.۳ میلیون دستگاه در این کشور به‌فروش برساند و درصد سهم بازار خود را به ۳۸ درصد افزایش دهد. دومین محصول پرفروش در چین مربوط به برند اوپو است که سهم بازار آن به ۱۸ درصد می‌رسد.

همچنین سود جهانی این شرکت با افزایش شگفت انگیز ۲۳ درصدی به ۵۳.۸ میلیارد دلار رسید، سودخالص هوآوی نیز ۵.۱ میلیارد دلار اعلام شد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۸.۷ درصد رشد داشت. هوآوی در نیمه اول سال توانست ۱۱۸ تلفن‌هوشمند در سراسر جهان عرضه کند که نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۱۸، این مقدار ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است، این درحالی است که هوآوی در سال گذشته به طور کلی ۲۰۶ میلیون دستگاه به بازار جهانی عرضه کرده بود. هوآوی در سه‌ماهه اول سال نیز ۵۹ میلیون تلفن هوشمند عرضه کرده بود که با افزایش ۵۰ درصدی نسبت یه سال ۲۰۱۸، توانست اپل را پشت‌سر بگذارد و به دومین شرکت برتر تولید کننده تلفن‌همراه در جهان تبدیل شود. در این حالت عرضه محصولات هوآوی در سه‌ماهه دوم سال نیز به عدد ۵۹ میلیون تلفن‌هوشمند می‌رسد، البته از این نظر فروش سه‌ماهه دوم هوآوی با افت همراه شده است. روند هوآوی به صورتی بود که پیش‌بینی می‌شد تا پایان سال ۲۰۱۹، این برند با پشت‌سر گذاشتن سامسونگ، به برترین شرکت تولید کننده تلفن همراه در جهان تبدیل شود، اما با وجود مشکلات به‌‎وجود آمده از طرف آمریکا، مدیران هوآوی اعتراف کردند که در سال ۲۰۱۹ به این هدف خود نخواهند رسید.

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

حمایت از محصول داخلی و حمایت چینی‌ها از هوآوی

پس از اعمال تحریم‌ها در سه‌ماهه دوم سال جاری، حمایت چینی‌ها از هوآوی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و موجب شد تا کاهش فروش جهانی این شرکت بی‌اثر شود، درواقع چینی‌ها با حمایت از هوآوی، افت فروش جهانی این شرکت را جبران کرده و حتی تعداد فروش کلی تلفن‌های هوشمند هوآوی نسبت به گذشته افزایش نیز پیدا کرد. با این وجود پیش‌بینی‌ها از سقوط هوآوی به دلیل تحریم‌های آمریکا اشتباه از آب درآمد، زیرا مردم چین تصصمیم گرفتند از برند محبوب خود حمایت کنند و بستر رشد بیشتر این برند را فراهم آورند.

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

‌تحریم‌های آمریکا موجب افزایش سودآوری هوآوی شد

آیا مشکلات هوآوی تمام شده است؟

مشکلات واقعی هوآوی از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد، البته همچنان وضعیت تحریم هوآوی و ارتباط این برند با شرکت‌هایی مانند گوگل، و کوالکام مشخص نیست، اگر هوآوی نتواند برای تامین سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند و سخت‌افزار تولیدات خود با این شرکت‌ها قراردادی امضا کند، تولیدات آینده هوآوی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین مشکل هوآوی ارتباط با شرکت گوگل و حق‌استفاده از سیستم‌عامل اندروید است، هوآوی اعلام کرد که سیستم‌عامل Hongmeng در تلفن‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و کاربرد‌های صنعتی دارد. تمامی مدل‌های هوآوی که تا قبل از ۱۶ می‌تلید شده‌اند حق استفاده از اندروید و سرویس گوگل‌پلی را دارند، این مدل‌ها شامل مدل تاشو میت ایکس و میت ۲۰ ایکس ۵G می‌شود، اما طبق اعلام مدیرعامل هوآوی، وجود اندروید در مدل‌های آینده شرکت مانند سری میت ۳۰، به تصمیمات دولت آمریکا بستگی دارد.


بیشتر بخوانید:معرفی ارزان‌ترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۹ +تصاویر


انتهای پیام/

افزایش سودآوری هوآوی بعد از تحریم

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام
خواهش میکنم جواب سوالم رو یکی بده
اگه الان میت 10 بخرم مشکلی پیش نمیاد
اگه میشه جواب رو میل کنید
ممنون
آخرین اخبار