رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: براساس مصوبه هیئت محترم وزیران به پیشنهاد وزارت کشور کلیه دام‌های سبک و سنگین می‌بایستی پلاک گذاری و ثبت سامانه شوند.

اجرای طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در سطح شهربابکرئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: براساس مصوبه هئیت محترم وزیران در جلسه ۹۷/۱۱/۱۴ به پیشنهاد وزارت کشور کلیه دام‌های سبک و سنگین می‌بایستی پلاک گذاری و ثبت سامانه شوند.

وی ادامه داد: در صورت نداشتن پلاک گوش دام‌ها نیروی انتظامی موظف شده است تا با دام‌های فاقد پلاک، همچون کالای قاچاق برخورد کند.

مجید اسدی افزود: حمل دام توسط اشخاص از شهرستانی به خارج از آن شهرستان، چنان چه فاقد مجوز‌های لازم باشد، قاچاق است و طبق ماده ۶ قانون سازمان دامپزشکی کشور، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز دام و طیور، جلوی انتشار بسیاری از بیماری‌های واگیردار و متعاقب آن، تلفات را می‌گیرد، بیان کرد: قاچاق و ورود و خروج دام‌های مبتلا به بیماری، یکی از مواردی است که منتج به شیوع بیماری‌های دامی در شهرستان می‌شود و این در حالی است که ابتلای دام‌ها به بیماری علاوه بر هزینه‌های درمان خسارت اقتصادی جبران ناپذیر نیز به دنبال خواهد داشت.

اسدی تصریح کرد: دامداران و بهره‌برداران می‌توانند جهت پلاک گذاری دام‌های خود به واحد امور دام در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/س

طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در سطح شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار