دولت چین بار دیگر حمایت خود را از «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ و پلیس این منطقه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان هنگ کنگی و نیرو‌های پلیس، دولت چین امروز (دوشنبه) بار دیگر حمایت خود را از «کری لم»، رئیس اجرایی هنگ کنگ و پلیس این کشور اعلام کرد و از مردم خواست با خشونت مقابله کنند.

یانگ گوانگ، سخنگوی دفتر امور ماکائو و هنگ کنگ چین در کنفرانسی در پکن اعلام کرد: دولت مرکزی چین شدیدا و بر اساس قانون از کری لم برای رهبری هنگ کنگ حمایت می‌کند و کاملا طرفدار اجرای قوانین به دست پلیس هنگ کنگ است. ما از نیرو‌های پلیس هنگ کنگ و خانواده هایشان به خاطر فشار شدیدی که تحمل می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

این سخنگو ضمن انتقاد از افرادی بی مسئولیت در غرب که عامل اصلی بروز اینگونه مشکلات در هنگ کنگ هستند، گفت: مهم‌ترین مسئله برای هنگ کنگ این است که این ناآرامی‌ها را بر اساس قانون کنترل کند. هدف آن‌ها (افراد بی مسئولیت در غرب) محدود کردن توسعه چین است. اما چنین تلاش‌هایی ناکام خواهند ماند.

هنگ کنگ هم اکنون هشتمین هفته متوالی اعتراضات را پشت سر می‌گذارد و تعدادی از خیابان‌های آن از کلاه‌های ایمنی، چتر و بطری‌های آب پر شده است. جمعیت بی سابقه‌ای از معترضان در اعتراض به لایحه‌ای که هم اکنون به حالت تعلیق درآمده، شرکت کردند. این اعتراضات گاهی باعث فلج شدن بخش‌های مالی هنگ کنگ، بسته شدن دفاتر اداری و مختل شدن فعالیت‌های تجاری شده است. مقامات همچنین درباره احتمال تأثیر این ناآرامی‌ها بر بخش اقتصادی هنگ کنگ هشدار داده اند.

این تظاهرات دو ماهه در اعتراض به قانون استرداد مجرمان است. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می‌کند؛ اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می‌شود. در پی تشدید این اعتراضات، کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ اعلام کرد لایحه پیشنهادی پارلمان را به حالت تعلیق در می‌آورد. اما این کار او هم نتوانست مانع از ادامه اعتراضات خیابانی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار