چین حمله تظاهرکنندگان به دفتر نمایندگی این کشور در هنگ کنگ را «اقدام غیر قابل تحمل» خواند و محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  چین حمله تظاهرکنندگان ضددولتی به دفتر نمایندگی این کشور در هنگ کنگ را که روز یکشنبه روی داد «اقدام غیر قابل تحمل» خواند و محکوم کرد و مجازات عوامل این حمله را خواستار شد.

وانگ زیمین، رئیس دفتر ارتباطات چین، اعلام کرد این اقدامات «به روح حاکمیت قانون که هنگ کنگ به صورت کامل به آن پایبند است، به صورت جدی آسیب رسانده و روح همه مردم چین به ویژه هفت میلیون هنگ گنگی را به صورت جدی آزرده کرده است.»

سخنگوی دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو با اشاره به اینکه «این نوع رفتار آشکارا حاکمیت دولت مرکزی را به چالش می‌کشد»، این اقدامات را غیر قابل تحمل خواند و به شدت محکوم کرد.

او گفت: «ما از تدابیر لازم که دولت هنگ کنگ به منظور تضمین امنیت نهاد‌ها دولت مرکزی در هنگ کنگ از جمله حفظ حاکمیت قانون و مجازات مجرمان اتخاذ می‌کند، حمایت می‌کنیم.»

هنگ کنگ، مستعمره سابق انگلیس که در سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت چین در آمد و از خود مختاری گسترده رو به رو است از ماه ژوئن با تظاهرات گسترده علیه دولت هنگ کنگ رو به رو است.

این جنبش در اعتراض به طرح استرداد مجرمان به چین شروع شد. این طرح کنار گذاشته شده است، اما تظاهرکنندگان عفو همه افراد دستگیر شده، رای‌گیری عمومی و استعفای کری لم، رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ، را خواستارند.

تظاهرکنندگان روز یکشنبه به دفتر ارتباطات دولت مرکزی در هنگ گنگ حمله کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار