کمیته بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد آمریکا با بهره‌گیری از شرایط موجود در تنگه هرمز، درصدد تقویت حضور نظامی خود در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کنستانتین کاساچف»، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در حساب کاربری فیس‌بوک خود اعلام کرد آمریکا از شرایط در تنگه هرمز برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه بهره خواهد برد.

در پیام این مقام روس آمده است: «اکنون مشخص شده که چه کسی از تشدید اوضاع در تنگه هرمز و در همه خاورمیانه سود می‌برد. پنتاگون انتقال نیرو به عربستان سعودی را تایید کرده است. آمریکا همچنین پیشبرد عملیات بین المللی برای حفاظت از حمل و نقل در خاورمیانه و خلیج فارس را ضروری اعلام کرده است.»

این قانونگذار اظهار داشت پنتاگون قصد دارد یک عملیات بین المللی دریایی را، که «نگهبان» خوانده می‌شود، راه اندازی کند تا امنیت در آبراه‌های کلیدی خاورمیانه را تضمین کند. سرعت آمریکا برای پیشبرد این عملیات نشان می‌دهد این کشور به دنبال تقویت حضور نظامی خود در منطقه است.

روز گذشته [جمعه] سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک نفتکش انگلیسی را به دلیل تخلف از قوانین بین المللی متوقف کرد. نفتکش «استنا ایمپرو» ویژه حمل نفت و فرآورده‌های پتروشیمی است. طول این نفتکش عظیم‌الجثه ۱۸۳ متر و پهنای آن ۳۲ متر بوده و با سرعت ۱۲/۷ گره دریایی (معادل ۲۳/۵ کیلومتر بر ساعت) قادر به حرکت است.

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، این نفتکش با ۲۳ خدمه از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد بندر الجبیل در عربستان سعودی در حرکت بود که توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار